فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

توضیح وزارت بهداشت درباره امکان آزاد سازی مدرک دانش آموختگان

  • مرداد ۹, ۱۴۰۱

 سید امیر پاشا طبائیان اظهار داشت: محدودیت آزادسازی مدارک برای هیچ گروهی وجود ندارد و همه افراد می‌توانند بعد از گذراندن طرح قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان و یا تعهد خدمت، مدرک خود را آزاد کنند.

وی گفت: کسانی که در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی تحصیل کرده اند، طی قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان متعهد به خدمت به وزارت بهداشت هستند. همچنین افرادی که تخصص و فوق تخصصی می‌گیرند هم متعهد به خدمت در وزارت بهداشت هستند.

طبائیان تصریح کرد: کسانی که تعهد خدمت به وزارت بهداشت دارند و از امکانات وزارت بهداشت استفاده و در بیمارستان‌های تابعه تحصیل کردند؛ این افراد باید حتماً تعهدات خود را بگذرانند و بعد از اتمام تعهدات می‌توانند مدرک خود را آزاد کنند.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: این قانونی است که در سال‌های گذشته تصویب شده و محدودیت خاصی ندارد. طبق قانون، هر فرد بعد از گذراندن طرح قانون پزشکان و پیراپزشکان و یا انجام تعهدات قانونی، می‌تواند مدرک خود را دریافت کند.

طبائیان گفت: طبق قانونی که از قبل وجود داشته، اگر در کشور رشته‌ای مورد نیاز باشد، فرد می‌تواند قبل از انجام تعهدات قانونی خود با گذاشتن وثیقه در خارج کشور، ادامه تحصیل دهد و بعد از اتمام دوره تحصیلات به ایران بازگردد و تعهدات خود را انجام دهد.

به گفته وی، در حال حاضر با توجه به اینکه ما تمامی رشته‌ها و امکانات را درکشور داریم و فقط برای تعداد محدودی رشته که اعلام نیاز شده، فرد می‌تواند قبل از انجام تعهدات و برای ادامه تحصیل در سایر کشور‌ها وثیقه بگذارد.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این نکته که قانون جدیدی تصویب نشده افزود: لازم به ذکر است این قانون از قبل وجود داشته و در مقطعی عملی نمی‌شده، ولی در حال حاضر باید توجه کرد که بحث گذاشتن وثیقه برای ادامه تحصیل در خارج از کشور طبق قانون فقط برای رشته‌های اعلامی وزارت بهداشت است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *