فروردین ۹, ۱۴۰۳

تعطیلی ۳۱۰ مرکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه اجرایی اشتباه بود

  • مرداد ۹, ۱۴۰۱

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت:این ۳۱۰ مرکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی که تعطیل شده واقعاً معضل ایجاد کرده است.

حسین بلندی  درباره احیای مراکز علمی کاربردی منحل شده وابسته به دستگاه‌های دولتی گفت: ما فکر می‌کنیم این کار بسیار اشتباه بود که مراکزی را که از امکانات و تجهیزات ویژه برخوردار اند و بخش خصوصی هم هرگز نمی‌تواند در آن زمینه وارد شده و سرمایه گذاری کند را تعطیل کنند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۰ شورای عالی اداری اعلام کرد که دستگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی علمی کاربردی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی راه اندازی کرده و به بحث آموزش مهارت بپردازند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در سال ۱۳۹۶ تصویب کرده‌اند که چون این مؤسسات مدرک صادر می‌کنند، باید تعطیل شوند در حالی که هیچ مرکز وابسته به دستگاه اجرایی مدرک صادر نکرده است.

وی یاد آور شد: همان طور که می‌دانید در نظام علمی کاربردی از دانشگاه مجوز دریافت کرده و اجرا می‌کنند دانشگاه نظارت کرده و مدرک نیز توسط دانشگاه صادر می‌شود.

بلندی افزود: این ۳۱۰ مرکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی که تعطیل شده واقعاً معضل ایجاد کرده است ما در بخش کشاورزی در حال حاضر تکنسین نداریم. صنعت و آب برق نیاز به تکنسین دارد تا آموزش داده و همان جا بکارگیری کنند.

وی ادامه داد: نامه‌ای در این خصوص تهیه شده و به رئیس جمهور ارائه شده است، صحبت‌هایی هم با رئیس جمهور دراین خصوص شده است، رئیس جمهور نیز به شورای عالی اداری دستور دادند که دستور جلسه شده و در مورد برخی از این مراکز تصمیم گیری شود.

بر اساس مصوبه شورای عالی اداری کشور که سال ۹۶ از سوی رئیس جمهور وقت ابلاغ شده بود مراکزعلمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی باید تا پایان سال ۹۸-۹۷ به بخش غیردولتی واگذار و یا منحل می‌شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *