فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

دشمنان امید بسته اند تا دانشگاه‌ها را مقابل نظام قرار دهند

  • مرداد ۵, ۱۴۰۱

وزیر علوم گفت: دشمنان ما امید بسته اند تا دانشگاه‌های ما را در مقابل نظام قرار دهند و حمایت همه جانبه رهبری از دانشگاه‌ها توطئه دشمنان را خنثی کرد.

، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در مراسم اختتامیه مرحله اول طرح اندیشه تمدن ساز ویژه اساتید دانشگاهی سراسر کشور که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: باید از فردی که ایده اولیه طرح اندیشه تمدن ساز ویژه اساتید دانشگاهی سراسر کشور را مطرح کرده است تقدیر کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری کار بسیار خوبی انجام داد به این صورت که هزار نفر از افراد برتر کنکور را در شهر مقدس مشهد گردهم آورد و برای آنها برنامه برگزار کرد که در نوع خود بی نظیر بود.

زلفی گل ادامه داد: اگر ما بتوانیم این ایده‌های جدید را در عرصه‌های علمی، فرهنگی و نوآوری عملیاتی کنیم تأثیر زیادی خواهد داشت و ما از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها می‌خواهم امسال نیز این برنامه را اجرایی کند.

وی ادامه داد: وزارت علوم نیز از ایده‌های نوآورانه در مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حمایت ویژه می‌کند.

وزیر علوم با اشاره به آخرین دیدار مقام معظم رهبری و دانشجویان گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری به طور تمام قد از دانشگاه‌ها دفاع کرد و این دفاع توطئه دشمنان ما را خنثی کرد. دشمنان امید بسته اند دانشگاه‌های ما را در مقابل نظام قرار دهند و مقام معظم رهبری با حمایت تمام قد خود از دانشگاه‌ها این توطئه دشمنان را خنثی کرد. اگر امروز در زمینه‌های دفاعی، امنیتی، سلول‌های بنیادی، نانو، بیوتکنولوژی حرف اول را می زنیم همه مرهون تلاش‌های اساتید دانشگاه و دانش آموختگان آن است.

وی ادامه داد: این کار نهاد هم ریشه در علم و هم ریشه در فرهنگ دارد و البته جاهایی است که فرهنگ بر علم تقدم دارد چون فرهنگ فکر را تشکیل می‌دهد، فکر احساس را تشکیل می‌دهد و احساس منجر به عمل می‌شود و فرهنگ مناسب زمینه رشد فکر را ایجاد می‌کند.

زلفی گل با بیان اینکه بزرگترین سرمایه گذاری برای یک کشور ایجاد فرهنگ سالم است، افزود: وقتی صحبت از تمدن اسلامی می‌کنیم یعنی فرهنگ سازی جدید و افزودن تکه‌های جورچین به گونه‌ای که میزان اشتباهات فردی، جمعی و مدیریتی کاهش می‌یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: حتی آرزوی ایجاد تمدن اسلامی کمک می‌کند ما ظرفیت مان را به کار گیریم تا آن تحقق یابد و در جمهوری اسلامی بستر آن فراهم است و این کار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری یک مشورت ملی برای تمدن سازی است و این باعث می‌شود تفکر از حکیمان و اجرا با حاکمان باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *