فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

جزئیات بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تبادل استاد

  • مرداد ۳, ۱۴۰۱

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران از ایجاد شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران در یکی از کشورهای آفریقایی خبر داد و گفت: بین المللی سازی جزء اهداف استراتژیک دانشگاه است.

دکتر مهدی مقتدایی افزود: در حوزه جذب دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، در دو سه سال به بیش از سه برابر افزایش یافته است.

وی افزود: در سال‌های اخیر با توجه به بازاریابی که در کشورهای منطقه انجام داده ایم، مراجعین به دانشگاه به منظور آپلای کردن و تقاضای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ایران رشد خوبی داشته است و تا حدی این تقاضاها مطرح شده که نمی‌توانیم پاسخگوی همه متقاضیان باشیم و باید از میان آنها انتخاب کنیم.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: البته پاسخ به تقاضای همه متقاضیان تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ایران از سوی دانشجویان غیر ایرانی مستلزم این است که زیرساخت‌های لازم برای آمدن دانشجویان خارجی فراهم باشد. بسیاری از این فرآیندها اصلاح شده اما هنوز برخی از این فرآیندها نیازمند اصلاح هستند.

وی خاطرنشان کرد: در کشور این ظرفیت وجود دارد اما باید ظرفیت‌ها را به روز رسانی کرد. زمانی که یک دانشجویان غیر ایرانی برای تحصیل به ایران می‌آید یک مواردی از نظر وی مهم است که همان موارد ممکن است آن اهمیت را برای ما به عنوان میزبان نداشته باشد از همین رو باید به آنها توجه کرد که این مسئله خود به خود موجب جذب دانشجویان خارجی می‌شود.

مقتدایی بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی ایران را جز اهداف استراتژیک دانشگاه برشمرد و گفت: روابط بین دانشگاهی، ارتقا اساتید، آوردن اساتید بین المللی، ارسال اساتید به دانشگاه‌های دیگر، تبادل دانشجو، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و اقداماتی از این قبیل می‌تواند دانشگاه را از منظر بین المللی بودن ارتقا دهد.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: برای همه این حوزه‌ها برنامه‌هایی در دست اقدام است که به مرور اجرایی می‌شود.

مقتدایی یادآور شد: برای شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز یکی از کشورهای آفریقایی را مدنظر قرار داده ایم و با مذاکره با سفرای کشورهای آفریقایی در حال رایزنی هستیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *