فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

دستور رئیس جمهور به شورای اداری برای بررسی بازگرداندن مراکز دولتی

  • مرداد ۲, ۱۴۰۱

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از دستور رئیس جمهور به شورای عالی اداری برای بررسی و بازگرداندن مراکز منحل شده دولتی علمی کاربردی خبر داد.

مراسم امضای تفاهم نامه دانشگاه جامع علمی کاربردی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

بلندی در این مراسم گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی بعد از جنگ تحمیلی شروع به کار کرد یعنی درست زمان بازسازی کشور تأسیس شد. این به این معنی است که آن چیزی که در کشور داشتیم در آن زمان پاسخگوی معضلات جامعه نبود.

وی به هدف از شکل گیری دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و افزود: هدف این دانشگاه تعریف برنامه درسی برای شغل است تا کسانی که وارد این دانشگاه می‌شوند شاغل شوند. هدف اصلی دانشگاه، کمک به ایجاد اشتغال در کشور است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به تعداد دانشجویان این دانشگاه افزود: ۲۲۰ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و این دانشگاه دارای ۳۲ واحد استانی و ۳۷ هزار مدرس است.

بلندی با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از فارغ التحصیلان این دانشگاه وارد بازار کار می‌شوند افزود: برنامه دانشگاه ما مبارزه با داعش بیکاری است.

وی ادامه داد: وظیفه دیگر دانشگاه علمی کاربردی این است که یک درصد قابل توجهی از فارغ التحصیلان به دلیل اینکه مهارت لازم را ندارند و می‌توانند وارد بازار کار شوند را با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مانند پل ارتباطی به بازار کار متصل کند.

بلندی افزود: دانشگاه علمی کاربردی به دنبال این است که بازوی اجرایی برای کشور در جهت ایجاد اشتغال باشد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های درسی این دانشگاه گفت: یک هزار برنامه درسی داریم و طی ۸ ماه گذشته حدود ۱۲۵ برنامه درسی جدید را در دستور کار دانشگاه قرار داده‌ایم و در حال بازنگری ۱۰۴ برنامه قدیمی دانشگاه هستیم چرا که ما باید به نیاز اشتغال جامعه پاسخ دهیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به آمایش سرزمینی تصریح کرد: در این مدت که در حال فعالیت هستیم نیاز شغلی تمام استان‌ها استخراج شده‌اند و هر مرکز علمی – کاربردی به صورت جداگانه برنامه ۴ ساله برای خود تدوین کرده و رویکرد اصلی ما پاسخگویی به نیاز امروز و نیازآفرینی برای آینده است.

بلندی با انتقاد از اینکه طی چند سال گذشته رفتار خوبی با این دانشگاه که به دنبال ایجاد مهارت و اشتغال است، نشده افزود: ۳۱۰ مرکز دولتی این دانشگاه که دارای تجهیزات بالایی بودند را تعطیل کرده‌اند. بر همین اساس با رئیس جمهور برای بازگرداندن بخشی از این مراکز صحبت کرده‌ایم ایشان نیز دستور پیگیری داده‌اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: کسی که وارد بحث امر به معروف و نهی از منکر می‌شود باید صلاحیت حرفه‌ای وی تأیید شود بنابراین قرار است با این انعقاد این تفاهم نامه سطح توانمندی آمران به معروف و ناهیان از منکر را بالا ببریم و به آنها گواهینامه نیز داده می‌شود که نشان داده می‌شود برای انجام کار شرایط لازم برخوردارهستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *