اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

فردا آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد گروه پزشکی ۱۴۰۱

  • تیر ۳۱, ۱۴۰۱

مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال ۱۴۰۱ فردا شنبه اول مردادماه به پایان می رسد.

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ در ۳۴ حوزه امتحانی برای ۴۳ رشته و ۱۱ مجموعه در دانشگاه‌های علوم پزشکی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روزهای ۵ و ۶ خرداد برگزار شد.

در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ تعداد تعداد حاضرین در جلسه ۴۵ هزار و ۳۵۴ نفر بودند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۹۵۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

کارنامه علمی (مخصوص حاضرین در جلسه) در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است و داوطلبان که بر اساس کارنامه مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند در فرصت مجددی که از چهارشنبه ۲۹ تیر تا شنبه اول مردادماه برای داوطلبان در نظر گرفته شد، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱، تعداد ۴ هزار و ۲۹۰ نفر است که از این تعداد ۳ هزار و ۱۸۹ نفر به ظرفیت عادی و یک هزار و ۱۰۱ نفر به ظرفیت شهریه پرداز اختصاص دارد. امسال همچنین ظرفیت پذیرش در سهمیه بومی ۶۲ نفر است.

پس از انتخاب رشته اسامی متقاضیان دانشگاه های شاهد، علوم پزشکی بقیه الله الاعظم، علوم پزشکی ارتش جهت برگزاری مرحله دوم در ۱۹ مرداد اعلام می شود و مرحله دوم متقاضیان این دانشگاه ها به علاوه متقاضیان رشته مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی ۲۴ مردادماه برگزار می شود.

زمان حدودی اعلام اسامی نهایی پذیرفته شدگان و انتشار کارنامه نهایی در مردادماه اعلام خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *