فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

ارتقای کشور ماموریت اصلی بازبینی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی

  • تیر ۳۱, ۱۴۰۱

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ماموریت اصلی در بازبینی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی، ارتقای کشور است.

به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی در نشست بازبینی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی، گفت: از بطن ارتقای کشور، ارتقای عضو هیات علمی نیز محقق می‌شود.‌ باید بستر رشد را با حفظ شان و منزلت اساتید ایجاد کنیم و به طور گسترده این تفکر را به کل دانشگاه‌های کشور تسری بدهیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، افزود: به رغم دشواری‌ها و جوانب متعددی که باید در بازبینی آیین‌نامه ارتقا در نظر گرفته شود، ولی به‌روزرسانی صحیح و مناسب آن می‌تواند در سال‌های آتی موجبات دلگرمی اعضای هیات علمی شود.

وی با بیان اینکه حضور اعضای هیات علمی در کمیته منتخب اثرات مثبتی بر جای می‌گذارد، افزود: در ارزیابی کنونی پرونده افراد بررسی می‌شود و ارتقا می‌یابد ولی در نسخه بازبینی شده، شخص از دستاوردهای پژوهشی خود در کمیته منتخب دفاع خواهد کرد.

پناهی اظهار داشت: در این بازبینی حوزه علوم پزشکی بیشتر بر مهارت تمرکز می‌شود و این اتفاق خوبی است و باید از این الگو در حوزه‌های دیگر نیز استفاده شود.

دکتر علیزاده مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز در این جلسه یادآور شد: جلب مشارکت دانشگاه‌ها در فرآیند بازبینی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی ضروری است.

دکتر یاراحمدی رئیس مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات نیز گفت: باید رایزنی هایی انجام شود تا نماینده‌ای از وزارت بهداشت در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته باشد تا نکات لازم را از منظر آیین نامه بازبینی شده وزارت بهداشت مطرح کند. ضمن اینکه مطلوب است با وزارت علوم جهت هم اندیشی و هم افزایی در تعامل باشیم.

دکتر منظم رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت، با بیان اینکه آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی دغدغه همه در دانشگاه ها است، گفت: پیش از این ماموریتی در زمینه بررسی آیین‌نامه ارتقا به دانشگاه علوم پزشکی گیلان سپرده شد که طی آن پیشنهاداتی در محورهای ارتقا، ترفیع و حمایت‌های مالی مطرح شد.

وی افزود: باید بر مسئله همبستگی و یکپارچکی توجه ویژه شود و در تمامی مواد پنج‌گانه این آیین‌نامه مفهوم حل مسئله و نگاه نوآورانه که طبق شعار سال مورد نظر مقام معظم رهبری نیز هست، دیده شود.

دکتر ملک پور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان، و دبیر کلان منطقه آمایشی هشت نیز به ارائه گزارشی از پیشنهادات جمع‌آوری شده از دانشگاه‌های عضو پرداخت.

در این نشست معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی و دبیر کلان مناطق آمایشی به بررسی تمامی بندهای آیین‌نامه پیشنهادی با تمرکز بر دو بخش فعالیت‌های پژوهشی و فعالیت‌های توسعه فناوری و نوآوری پرداختند و به بیان نظرات خود پرداختند.

مقرر شد دکتر سعید مهرزادی مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ضمن جمع‌بندی مباحث، در نشست مشترک با معاونت آموزشی به طرح موضوعات بپردازد و مصوبات این نشست را در کمیته علمی بازنگری آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی وزارت بهداشت جهت جمع بندی با پیشنهادات و نقطه نظرات دیگر معاونت های وزارتخانه مطرح کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *