فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

شاهد تغییرات اقلیمی فرهنگی در کشور هستیم

  • تیر ۲۰, ۱۴۰۱

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروزه شاهد تغییرات اقلیمی در کشور هستیم، همانگونه که اقلیم طبیعی تغییر کرده، بواسطه‌ی پیشرفت فناوری‌ اطلاعات، فضای دیجیتال و مجازی فرهنگ کشور و همه‌ی دنیا درحال تغییر است؛ بنابراین باید توجه کرد، به‌عنوان فرد تحصیل کرده که عمر خود را صرف علم و دانش می‌کند، اقلیم فرهنگی کشور را مطابق میل خود رقم بزنیم.

 محمدعلی زلفی گل در آیین افتتاحیه پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه بدون دانشجو مانند کالبد بدون روح است و خدا را شاکریم که امروز اولین رویداد فرهنگی و ورزشی را در تبریز برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: به یمن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در بدو این پیروزی، تعداد کل دانشجویان کشور ۱۷۰ هزار نفر بود که به لطف خداوند هم اکنون سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو داریم که اکثر کرسی‌های دانشگاهی را دختران ایران کسب می‌کنند و در بسیاری از رقابت‌های علمی دختران و زنان ما پرچمدار و علمدار هستند.

وی افزود: به لطف عزیزانی که جان خود را فدای کشور کرده و از میدان و نظام ما دفاع کردند، رقابت‌های علمی در رشته‌های مختلف برای زنان و مردان کاملاً عادلانه برگزار شده و شرایطی بوجود آمده است که دختران ما در هر رشته‌ای که علاقه دارند، می‌توانند تحصیل کنند و هر ورزشی را ادامه دهند که این نعمت بزرگی است و باید قدر آن را دانست.

زلفی گل خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهمی که باید انجام داد، گنجاندن ورزش در سبد خانوارها است و در برنامه‌های آموزش عالی کشور نیز ورزش جایگاه خاصی باید داشته باشد که با این نگاه، به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی ارزش بیشتری قائل هستیم و باید برای اوقات فراغت دانشجویان برنامه داشته باشیم که یکی از این برنامه‌ها، ورزش است.

وی یادآور شد: وزارت علوم برنامه‌ریزی کرده و از تمام ظرفیت وزارت و دانشگاه‌ها به استفاده می‌کند تا از این فرصت به خوبی بهره‌مند شود و زمانی را برای ورزش دانشجویان اختصاص دهد چراکه عقل سالم در بدن سالم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در پایان تاکید کرد: برای اینکه فکر آسوده داشته و احساس و عمل سالمی هم داشته باشیم، باید بخشی از زمان خود را به ورزش اختصاص دهیم که امیدوارم باتوجه ویژه دانشگاه‌ها شاهد برگزاری رقابت‌های ورزشی متنوعی در فصول مختلف باشیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *