اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

درخواست حمایت ۵ میلیاردی از معاونت علمی برای تجاری سازی محصولات

  • تیر ۱۳, ۱۴۰۱

رئیس دانشگاه تربیت مدرس درخواست کرد: در راستای تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه ۵ میلیارد تومان به صندوق فناوری دانشگاه واریز شود.

 به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، ساختمان رویش در پردیس پژوهش پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس امروز با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس، دکتر نادری منش رئیس پارک علم و فناوری مدرس، هیات رئیسه و جمعی از مسئولان و دانشگاهیان افتتاح شد.

نادری منش رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با توضیحاتی درباره ساختمان رویش اظهار داشت: پارک علم و فناوری دانشگاه در ۴ سایت شامل سایت اصلی و مرکزی، ‌سایت پژوهش در دانشکده کشاورزی، سایت شهید بابایی و سایت دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی مستقر می باشد.

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری مدرس تا کنون بیش از ۲۰ هزار متر مربع فضای شرکتی وآزمایشگاهی برای دوره های پیش رشد،‌ رشد و شرکت های بالغ اختصاص داده است و می توان گفت در زمره بزرگترین پارک دانشگاهی قرار دارد.

ساختمان رویش با مساحت چهار هزار و ۵۷۰ مترمربع و سه هزار متر محوطه سازی در پردیس پژوهش پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس ساخته شده است که محلی برای استقرار شرکت های فناورانه است که زایشی از درون دانشگاه و دانشکده ها و دوره های پیش رشد و رشد پارک هستند.

در حال حاضر حدود ۲۵ شرکت دانش بنیان در این ساختمان مستقر هستند که در حوزه سلامت و زیست فناوری، مهندسی و انرژی، ‌نرم افزاری و IT و محیط زیست فعالیت می کنند.

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در این مراسم از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خواست کرد مبلغ ۵ میلیارد تومان به صندوق فناوری دانشگاه تربیت مدرس که با کمک و حمایت معاونت علمی و فناوری شکل گرفته است، جهت کمک به تجاری سازی شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه واریز شود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس همچنین ایجاد زیرساخت های لازم در مجموعه سایت پژوهش پارک علم و فناوری دانشگاه را نیازمند مبلغی در حدود ۴۰ میلیارد دانست و خواستار حمایت معاونت علمی وفناوری در این زمینه شدتا ان شاالله این مجموعه بتواند حرکت رو به رشدی را داشته باشد.

در این مراسم از محصولات دانش بنیان و فناورانه چند شرکت مستقر در پارک علم و فناوی مدرس در حوزه پزشکی و سلامت شامل محصولات تولید آنزیم‌های نوترکیب و استفاده در کیت‌های پر مصرف، داروی حاصل کربوهیدرات‌های طبیعی و پیچیده دیوار سلولی مخمر است، عصاره مخمر شامل ترکیبی غنی از گلوتامیک اسید و سایر آمینو اسیدها، دارویی جهت کمک به بهبود علائم بیش فعالی در کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی و همچنین از تجهیزات پزشکی که قابلیت‌های زیادی دارد، رونمایی شد.

بازدید از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری پردیس پژوهش دانشگاه و حضور بر سر مزار شهید گمنام دانشکده کشاورزی و قرائت فاتحه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *