فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

شیوه‌نامه ارتقای کارکنان دانشگاه تهران اصلاح شد

  • تیر ۱۲, ۱۴۰۱

مدیرکل منابع انسانی دانشگاه تهران از تبدیل نوع استخدام کارکنان خدمات قرارداد خدماتی به قرارداد معین خبر داد و گفت: شیوه‌نامه ارتقای کارکنان دانشگاه تهران نیز اصلاح شد.

سید رسول حسینی هاشم‌زاده در ششمین جشنواره تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه تهران در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، در تشریح اقدامات تحولی دانشگاه تهران در حوزه منابع انسانی، اظهار داشت: در یک سال اخیر کارگروه‌هایی تشکیل شد تا بصورت تمام‌وقت پرونده ارتقا، اعمال مدرک، تبدیل وضعیت و انتصاب کارمندان در سال گذشته تعیین تکلیف شود.

مدیرکل منابع انسانی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: از مهمترین و فراگیرترین درخواست همکاران مربوط به ارتقای آن‌ها بوده و با توجه به پیچیدگی‌های غیرحرفه‌ای شیوه‌نامه، موانع آن احصا و با اصلاحات قانونی شیوه‌نامه ارتقا با تایید هیأت اجرایی منابع انسانی در سال جاری عملیاتی شد.

وی به بحث تبدیل نوع استخدام همکاران خدمات قرارداد خدماتی اشاره کرد و افزود: با تغییراتی که در آئین‌نامه استخدامی پیش‌بینی شد، عنوان قرارداد خدماتی به قرارداد معین تغییر یافت تا کارمندان مشمول از تمامی مزایای قانونی این تغییر مانند سایر کارمندان بهره‌مند شوند.

حسینی، تصویب آئین‌نامه استخدامی کارمندان دانشگاه در سال ۱۳۹۰ را موجب انگیزه بیشتر کارکنان اعلام کرد و گفت: ما این انگیزه را بازتولید خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم با مجوزی که در اسفند ماه ۱۴۰۰ از هیأت امنا گرفتیم، با تجدید اصلاح آئین‌نامه استخدامی کارکنان این انگیزه را دوباره ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: با تلاش همکاران اقدامات مربوط به ارتقا، انتصاب، پایه‌های معوق، اعمال مدرک تحصیلی در یک سال اخیر انجام شد.

مدیرکل منابع انسانی اظهار امیدواری کرد که با حمایت وزارت علوم، همسان‌سازی کارمندان به سمتی برود تا تحول حقوقی ایجاد و فاصله‌ها کمتر شود.

حسینی با ارائه آمار اعضای دانشگاه تهران، گفت: ۵۸۰۰ عضو هیأت علمی و کارمند داریم که سهم کارمندان بالغ بر ۳ هزار و ۶۴۲ نفر است که از این تعداد ۱۸۶۹ کارمند رسمی، ۸۸ عضو پیمانی، ۱۶۸۵ عضو قراداد معین هستند.

وی در ادامه افزود: در سال جاری بالغ بر ۱۷۰۰ عضو مشمول ارتقای رتبه شناسایی شدند که با تشکیل پنج کارگروه در ستاد ارتقای کارکنان، با فوریت در حال بررسی هستند که امیدوارم تا پایان شهریور ماه رسیدگی به پرونده‌های ارسالی کامل شود.

مدیرکل منابع انسانی دانشگاه تهران، اقدام دیگر این مدیریت را تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر عنوان کرد و گفت: تعداد ۲۴۸ نفر از ایثارگران قراردادی به رسمی تبدیل وضعیت شدند که با تأیید و صدور ۲ حکم دیگر، پرونده تبدیل وضعیت ایثارگران در دانشگاه تهران کامل خواهد شد.

وی یکی از مشکلات دانشگاه را کمبود نیروی انسانی دانست و افزود: ما از این نظر در مضیقه هستیم که به زودی با تأمین اعتبار، مجوز جذب نیرو خواهیم داشت. از جمله اقدامات دیگر بررسی درخواست تعداد ۱۰۰ نفر از کارمندان سایر دانشگاه‌ها برای مأموریت و انتقال به دانشگاه تهران است که با انجام مصاحبه و تأیید کارگروه مربوطه، از حضور آن‌ها در دانشگاه تهران بهره خواهیم برد.
مدیر کل منابع انسانی دانشگاه تهران در آغاز سخنانش، با اشاره به انتخاب کارمندان نمونه بر مبنای شیوه‌نامه مربوطه، گفت: انتخاب کارمندان نمونه ابتدا با بررسی‌هایی در واحد‌ها انجام و سپس در کارگروهی ویژه، تعدادی به عنوان کارمندان نمونه مربوط به سال ۱۳۹۹ معرفی شدند.

حسینی افزود: در نهایت با نظر معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه و اعضای کارگروه انتخاب کارمندان نمونه، تعداد نفرات اضافه شد. این اقدام در جشنواره‌های بعدی منجر به افزایش سهمیه واحد‌ها خواهد شد و در آینده کارمندان بیشتری به عنوان کارمند نمونه خواهیم داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *