فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

آغاز پنجاه و دومین ماراتن کنکور با رقابت داوطلبان گروه هنر

  • تیر ۸, ۱۴۰۱

پنجاه و دومین دوره آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ از صبح امروز چهارشنبه ۸ تیر با آزمون گروه آزمایشی هنر و رقابت ۱۶۱ هزار داوطلب آغاز شد.

پنجاه و دومین دوره آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ از صبح امروز چهارشنبه ۸ تیر با آزمون گروه آزمایشی هنر آغاز شده است. در ادامه آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در روز پنجشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در روز جمعه ۱۰ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در روز شنبه ۱۱ تیر برگزار می‌شود.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر است که در روزهای ۸ تا ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ در کنکور شرکت می‌کنند. کنکور سال ۱۴۰۱ در ۴۱۷ شهر و بخش و شهرستان کشور و ۱۷ حوزه خارجی در ۱۵ کشور دنیا و تعداد ۶۱۵ حوزه امتحانی اصلی و تعداد ۲ هزار و ۹۱۱ حوزه فرعی برگزار می‌شود.

در گروه علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ نفر، در گروه علوم تجربی ۵۷۴ هزار و ۷۵۱ نفر، در گروه علوم انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۲۵ نفر، در گروه هنر تعداد ۱۶۱ هزار و ۳۷۸ هزار نفر و در گروه زبان‌های خارجی ۱۹۴ هزار و ۹۵۱ نفر شرکت کرده اند.

جدول زمان برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی پنج گانه کنکور ۱۴۰۱

شخصی سازی تمام دفترچه‌های کنکور ۱۴۰۱

براساس مصوبه جلسات هفدهم ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ و بیست و چهارم ۲۲ مهر ۱۳۹۹ و بیست و پنجم ۲۰ آبان ۱۳۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ و بعد از آن، سنجش فقط با یک آزمون و برمبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ انجام می‌شود.

دفترچه‌های سوالات آزمون عمومی و اختصاصی (دفترچه شماره ۲ و ۳ و ۴) داوطلبان در هر پنج گروه آزمایشی، شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است. این دفترچه‌ها دارای تنوع است و دفترچه سوالات همراه با پاسخنامه هر آزمون مربوط به هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی در یک بسته نایلونی بسته بندی شده و در زمان مشخص تحویل داوطلبان خواهد شد.

با توجه به اینکه دفترچه سوالات داوطلبان (عمومی و اختصاصی) در یک بسته نایلونی به صورت جداگانه بسته بندی شده و در جلسه آزمون منحصراً شخص داوطلب باید از محل مشخص شده، بسته نایلونی را باز کرده و به سوالات مندرج در دفترچه سوالات پاسخ دهد، در صورتی که مشاهده کرد نایلون بسته تحویلی قبلاً ً باز شده لازم است موضوع را به نزدیکترین مراقب اطلاع دهد.

پس از برگزاری آزمون داوطلب می‌تواند از طریق سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سنجش به آدرس http://darkhast.sanjesh.org موضوع را به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کند.

جدول آزمون عمومی همه گروه‌های آزمایشی


* داوطلبانی که بر اساس علامتگذاری بند ۲۵ تقاضانامه ثبت نام، به سوالات مربوط به معارف غیر اسلام پاسخ می‌دهند و یا زبان خارجی امتحانی آنان بر اساس علامتگذاری بند ۳۹ تقاضانامه ثبت نام، غیر انگلیسی است، لازم است به ترتیب به سوالات مربوط به ادیان (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی) که در اختیار آنان قرار داده می‌شود، پاسخ دهند.

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر (گروه آزمایشی ۴)

دفترچه‌های آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر (گروه آزمایشی ۴) برای داوطلبان این گروه آزمایشی یک دفترچه به نام دفترچه شماره ۲ است. این دفترچه همراه با پاسخنامه‌های شماره (۲) در یک بسته نایلونی به صورت شخصی سازی شده، در جلسه آزمون تحویل داوطلب خواهد شد.

جدول آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر (گروه آزمایشی ۴)


داوطلبان گروه آزمایشی هنر در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۶۱ هزار و ۳۷۸ نفر هستند که از این میان ۱۱۰ هزار و ۸۲۱ داوطلب زن و ۵۰ هزار و ۵۵۷ داوطلب مرد هستند.

همچنین داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت انتخاب و علاقمندی به ۱۲ رشته «نقاشی، ارتباط تصویری، طراحی پارچه، طراحی لباس و آموزش هنر»، «طراحی صنعتی»، «ادبیات نمایشی»، «مجسمه‌سازی»، «موسیقی ایرانی»، «موسیقی جهانی»، «کتابت و نگارگری»، «آهنگسازی»، «بازیگری»، «طراحی صحنه»، «نمایش عروسکی» و «عکاسی» باید در آزمون عملی هم شرکت کنند.

این داوطلبان در صورتی می‌توانند در آزمون عملی شرکت کنند که در زمان دریافت کارت کنکور ۱۴۰۱ هزینه آزمون را پرداخت کرده باشند.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه‌مندی به ۱۲ رشته اعلامی به منظور شرکت در آزمون عملی باید نسبت به انتخاب حداکثر دو مجموعه از رشته‌های تحصیلی و منحصراً به صورت اینترنتی همزمان با پرینت کارت تا روز شنبه ۱۱ تیرماه از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی مورد نظر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به صورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد، داوطلبانی که اقدام به انتخاب ۱ مجموعه از مجموعه رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی هنر برای شرکت در آزمون عملی می‌کنند باید مبلغ ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال (معادل ۲۲۵ هزار تومان) بابت هزینه آزمون عملی به صورت اینترنتی به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، در روزهای ۵ تا ۱۱ تیر در سایت سازمان سنجش پرداخت کنند.

داوطلبان در صورتی که داوطلب و علاقه مند به شرکت در آزمون عملی ۲ مجموعه از مجموعه‌های گروه آزمایشی هنر هستند باید مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (معادل ۴۵۰ هزار تومان) به صورت اینترنتی پرداخت کنند.

عدم پرداخت هزینه آزمون رشته‌های تحصیلی عملی در تاریخ تعیین شده، به منزله عدم امکان پذیرش آنان در این رشته‌ها خواهد بود.

داوطلبان لازم است برای اطلاع از جزئیات برگزاری آزمون عملی، زمان پرینت کارت ورود به جلسه و آدرس محل برگزاری آزمون رشته‌های اعلام شده، به اطلاعیه سازمان سنجش در روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ مراجعه کنند.

داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهند بود که اولاً نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی در بازه زمانی اعلام شده اقدام کرده و ثانیاً در جلسه آزمون گروه آزمایشی هنر که در روز چهارشنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، حاضر باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *