فروردین ۹, ۱۴۰۳

مواد امتحانی و ضرایب دروس آزمون‌های تحصیلات تکمیلی ۱۴۰۲ تصویب شد

  • تیر ۷, ۱۴۰۱

تعیین مواد امتحانی و ضرایب دروس آزمون‌های تحصیلات تکمیلی سال ۱۴۰۲ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

به نقل از وزارت علوم، بیستمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه که با سه دستور کار برگزار شد، تعیین مواد امتحانی و ضرایب دروس آزمون‌های تحصیلات تکمیلی سال ۱۴۰۲ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

همچنین در خصوص درخواست برخی دانشگاه‌ها مبنی بر برگزاری مصاحبه برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بحث و تبادل نظر و همچنین در خصوص برگزاری آزمون اختصاصی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی بر اساس نظر معاونت حقوقی وزارت عتف بررسی‌های لازم صورت گرفت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه بر ضرورت ارتقا کیفی آموزش و همچنین حفظ و نگهداشت نخبگان در کشور تاکید کرد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند برگزاری آزمون سراسری کنکور امسال گفت: جلسات متعددی (۱۳ جلسه) برای موضوع حفاظت از آزمون برگزار شده است که قوه قضائیه نیز با اقتدار در این موضوع ورود کرده و همراهی و همکاری‌های لازم را به عمل آورده‌اند.

عبدالرسول پورعباس ضمن قدردانی از تلاش‌های نهادهای حفاظتی، امنیتی و قضائی اظهار داشت: تمام اقدامات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در کمال آرامش و امنیت انجام شده است و کانال‌ها و گروه‌های فعال در فضای مجازی که داوطلبان را برای تقلب در آزمون کنکور ترغیب و تشویق می‌کنند تحت رصد نهادهای امنیتی و حفاظتی هستند و با اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام شده به تدریج شاهد خروج افراد از این کانال‌ها و گروه‌ها هستیم.

گفتنی است؛ در این جلسه نماینده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، معاون آموزشی وزیر علوم، رئیس دانشگاه صنعتی شریف و همچنین تعدادی از اعضای شورای سنجش و پذیرش حضور داشتند که دغدغه‌های خود را در رابطه با پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی بیان کردند.

براساس این گزارش، آزمون سراسری کنکور ۱۴۰۱ در صبح روزهای ۸، ۹، ۱۰، ۱۱ تیرماه سال جاری در ۵ گروه هنر، ریاضی، علوم انسانی، تجربی و زبان انگلیسی در ۴۱۷ شهر و ۶۱۳ حوزه امتحانی اصلی و ۲۹۱۱ حوزه امتحانی فرعی و ۱۵ کشور خارجی برگزار می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *