اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

واکنش سازمان امور دانشجویان به مسمومیت اخیر دانشجویان

  • خرداد ۲۸, ۱۴۰۱

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: مرجع رسمی صلاحیت دار درباره علت مسمومیت اخیر دانشجویان، دانشگاه علوم پزشکی زنجان است و هرگونه اظهار نظر دیگر باید به تأیید این مرجع برسد.

اردوان ارژنگ  با اشاره به مسمومیت دو روز گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و دلیل این اتفاق گفت: مرجع رسمی صلاحیت دار در مورد علت مسمومیت دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، دانشگاه علوم پزشکی زنجان است و هر گونه اظهار نظر دیگر باید به تأیید این مرجع صلاحیت دار برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما ۱۰۷ دانشگاه داریم که هر کدام هر مسأله‌ای دارند خود آن را حل کرده و بعد از حل و فصل آن، نتیجه را برای سازمان ارسال می‌کنند.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: سازمان امور دانشجویان بر سیستم غذایی و آشپزخانه دانشگاه‌ها نظارت کلی و از راه دور دارد و خود معاون دانشجویی و مدیر تغذیه به همراه کارشناسان بهداشت و تغذیه در دانشگاه‌ها نظارت مستقیم و نزدیک از وضعیت تغذیه دانشجویان را انجام می‌دهند.

وی افزود: سازمان امور دانشجویان نظارت کلی را انجام می‌دهد و توصیه‌های بهداشتی کلی را به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌کند و صندوق رفاه دانشجویان نیز در خصوص تجهیزات آشپزخانه‌ها نظارت می‌کند. بنابراین نظارت میدانی و مستقیم در این خصوص را خود دانشگاه‌ها انجام می‌دهند.

ارژنگ در خصوص نتایج بررسی‌های سازمان درباره مسمومیت دانشجویان دانشگاه‌های امام صادق (ع) و فرهنگیان نیزگفت: هنوز نتایج تحقیقات کمیته‌ای که در این زمینه تشکیل شده بود، به دست من نرسیده و دانشگاه‌های علوم پزشکی آن منطقه باید در این زمینه اظهارنظر کنند.

به گزارش مهر، حدود ۵۰ تن از دانشجویان دانشگاه علوم پایه زنجان بعد از ظهر پنجشنبه هفته گذشته بعد از صرف ناهار، با علائم مسمومیت گوارشی مثل حالت تهوع و اسهال مواجه و برای درمان عمدتاً به بیمارستان ولیعصر منتقل شدند.

به گفته رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، علت و منشأ مسمومیت حدود ۵۰ تن از دانشجویان این دانشگاه در دست بررسی است و فرآیند درمان همه دانشجویان به جز یک نفر به صورت سرپایی انجام شده و تنها یک مورد بستری داشتیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *