فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

ابلاغ مرخصی و مهمانی مادران دانشجو بدون احتساب سنوات به دانشگاهها

  • خرداد ۲۸, ۱۴۰۱

تسهیلات استفاده از مرخصی یا میهمان شدن مادران دانشجوی دارای فرزند زیر ۲ سال حداکثر تا ۴ نیمسال بدون احتساب در سنوات به دانشگاه های کشور ابلاغ شد.

 به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمدرضا صابری رئیس کمیته دانشجویی و فرهنگی قرارگاه صیانت از جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق ماده ۲۶ و ۲۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات آموزشی برای دانشجویان دارای فرزند در نظر گرفته شده و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اقدامات کمیته دانشجویی و فرهنگی قرارگاه صیانت از جمعیت به منظور اجرای سیاست‌های کلی جمعیت و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار داشت: در این کمیته با همکاری واحدهای معاونت فرهنگی دانشجویی در وهله اول اقدام به شناسایی دانشجویان متأهل کردیم و با استخراج آمار دانشجویانی که در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با مراجعه به صندوق رفاه دانشجویان از تسهیلات ویژه متاهلان برخوردار شده اند به آمار تقریبی ۱۸۰۰ نفر دانشجوی متأهل دست پیدا کردیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تسهیلاتی که این گروه از دانشجویان استفاده کرده اند عبارتند از: وام تحصیلی، وام ضروری، ودیعه مسکن، وام دستیاری، وام بیمه تأمین اجتماعی (سوابق و درمانی)، وام بیمه تکمیلی درمان، وام ازدواج، وام تولد فرزند، وام عتبات و وام شهریه.

صابری خاطرنشان کرد: در پایگاه خبری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، با پیگیری و رصد دانشجویان متأهل دارای فرزند و انعکاس دغدغه‌های آنان تلاش می‌شود تا صدای دانشجویان متأهل دارای فرزند را به گوش مسئولان رسانده تا باتوجه به وضع قوانین حمایتی جدید بتوانند از آن بهره برده و شیرینی داشتن فرزند را در شرایط مساعدتری تجربه کنند.

رئیس کمیته دانشجویی و فرهنگی قرارگاه صیانت از جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره قوانین مرتبط با دانشجویان باردار یا دارای فرزند گفت: تسهیلات طبق ماده ۲۶ و ۲۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای دانشجویان دارای فرزند، تسهیلات آموزشی در نظر گرفته شده و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است که دانشجویان شامل می‌توانند از این قوانین حمایتی بهره ببرند.

وی با اشاره به برخی از این تسهیلات خاطرنشان کرد: مرخصی یک نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات برای مادر باردار دانشجو، مرخصی یا میهمان شدن مادران دانشجو دارای فرزند زیر ۲ سال حداکثر تا ۴ نیمسال بدون احتساب در سنوات، آموزش غیر حضوری و مجازی مادران دانشجو دارای فرزند زیر ۳ سال بخشی از این تسهیلات است.

صابری گفت: افزایش سهمیه سقف استاد راهنمایی برای استاد دارای دانشجوی باردار یا دارای فرزند شیرخوار، موافقت با کاهش نوبت کاری شب مادران دانشجو دارای فرزند زیر ۲ سال، کسر تعهدات قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان به ازای هر فرزند ۶ ماه برای مادران، گذراندن تعهدات قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان در محل سکونت خود مادران و تعویق تعهدات قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان برای مادران باردار و دارای فرزند زیر دو سال تا ۲ سال از دیگر تسهیلات این قانون برای دانشجویان است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *