اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

تسهیلات خرید مسکن اعضای هیات علمی وزارت علوم افزایش یافت

  • خرداد ۲۲, ۱۴۰۱

با درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موافقت بانک مرکزی سقف دریافت تسهیلات خرید مسکن به ۶میلیارد ریال و ودیعه به دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال افزایش یافته است.

در خواست افزایش سقف دریافت تسهیلات خرید مسکن اعضای هیأت علمی تا یک میلیارد تومان با درصد پایین و افزایش وام ودیعه مسکن، سال گذشته توسط معاونت اداری مالی وزارت علوم به محمد علی زلفی گل وزیر علوم ارائه و با موافقت وزیر علوم این درخواست به بانک مرکزی ارائه شد که در صورت موافقت بانک مرکزی این مبلغ افزایش پیدا کند.

بر همین اساس با درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موافقت بانک مرکزی؛ سقف دریافت تسهیلات خرید مسکن به ۶ میلیارد ریال و ودیعه به دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال افزایش یافت.

سال ۱۴۰۰ تسهیلات مسکن اعضای هیأت علمی تا سقف ۵ میلیارد ریال افزایش داشت و همچنین تسهیلات جدیدی تا سقف ۲ میلیارد ریال جهت ودیعه مسکن برای اعضای هیأت علمی در نظر گرفته شده بود.

سالانه هفت الی هشت هزار نفر از اساتید دانشگاه‌ها از تسهیلات وام خرید و ودیعه مسکن استفاده می‌کنند و به گفته همایون حسینیان مشاور ستاد امور رفاهی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بر اساس صحبت‌هایی که با معاونت اداری مالی وزارت علوم شده، این ستاد درصدد است که بتوانند مسکن را برای اعضای هیأت علمی تأمین کند و در همین زمینه در حال بررسی گزینه‌های مختلف است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *