اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

افزایش تبادل استاد و دانشجو میان ایران و سوریه در حوزه علوم پزشکی

  • خرداد ۱۷, ۱۴۰۱

وزیر بهداشت ایران و وزیر علوم سوریه با تاکید بر ضرورت رفع محدودیت های علمی و دانشگاهی و اشاره به دوستی دو کشور، خواستار افزایش تبادل استاد و دانشجو بین ایران و سوریه شدند.

 به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی در دیدار بسام بشیر ابراهیم، وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی سوریه که در دمشق برگزار شد، اظهار داشت: اطمینان دارم که در حوزه آموزش پزشکی، دستاوردهای خوبی در همکاری های مشترک علمی بین ایران و سوریه خواهیم داشت و لازم است کارگروهی برای اجرایی کردن همکاری های مورد توافق، تشکیل شود.

وی افزود: همایش های علمی مشترک بین ایران و سوریه می تواند در طول سال به میزبانی تهران و دمشق برگزار شود تا به حل مشکلات نظام سلامت دو کشور، منجر شود چراکه دو کشور دوست، می توانند به تقویت دانش پزشکی یکدیگر کمک کنند.

مدارک تحصیلی ایران و سوریه می تواند مورد پذیرش دو کشور قرار گیرد

وزیر بهداشت با بیان اینکه مدارک تحصیلی ایران و سوریه می تواند مورد پذیرش دو کشور قرار گیرد، افزود: روابط علمی دو کشور باید تسهیل شده و توسعه یابد. در ایران ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی، ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی در حوزه سلامت، ۲۰ هزار عضو هیات علمی، ۲۷۰ هزار دانشجو و ۷ هزار دانشجوی خارجی در گروه علوم پزشکی داریم و آماده پذیرش بیشتر دانشجویان سوری در ایران هستیم.

عین اللهی با تاکید بر لزوم همکاری های ایران و سوریه در مقابله با بیماری ها، گفت: در منطقه خاورمیانه بسیاری از بیماری ها، بومی و مشترک است که می توان با تبادل تجارب دو کشور، در مدیریت بیماری ها به موفقیت رسید.

وی یادآور شد: ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز ایران و بسیاری از تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می شود که این نشان دهنده قدرت صنایع سلامت محور ایران است و آمادگی همکاری های گسترده تری را در این حوزه داریم.

اولین همایش علمی مشترک ایران و سوریه در دمشق

وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی سوریه نیز با تشکر از تبیین زمینه های همکاری دو کشور، گفت: با امضای برنامه اجرایی بین ایران و سوریه، بسیاری از همکاری های مشترک در حوزه سلامت اجرا می شود و علاقه مندیم که اولین همایش علمی ایران و سوریه تا قبل از پایان سال، در دمشق برگزار شود.

بسام بشیر ابراهیم با اشاره به همکاری دانشگاه های سوریه با برخی مراکز علمی در ایران گفت: علاقه داریم که تبادل استاد و دانشجو در گروه علوم پزشکی بین دو کشور تقویت شود و از حضور و مشارکت اساتید و دانشجویان ایرانی در سوریه، استقبال می کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *