فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

جزئیات آموزش ترکیبی در دانشگاه تهران از مهر ۱۴۰۱

  • خرداد ۱۶, ۱۴۰۱

مدیر کل خدمات آموزشی دانشگاه تهران جزئیات طرح این دانشگاه برای آموزش ترکیبی از مهر ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

محمد میره ای با اشاره به جزییات اجرای آموزش ترکیبی از مهر ۱۴۰۱ گفت: باتوجه به شرایط بعد از کرونا و همچنین تجربیات بدست آمده از آموزش آنلاین در دوران کرونا، بحث استفاده از فناوری اطلاعات و دیجیتال در آموزش دانشگاه تهران پررنگ تر شده است.

محمد میره ای افزود: اگرچه دانشگاه تهران پیشتر به حوزه آموزش مجازی ورود کرده بود، با این وجود اما شرایط کرونایی به مثابه یک توفیق اجباری، تجربه خوبی را بمنظور استفاده از آموزش مجازی و توسعه این روش ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به سیاست های کشور، بعد از تعطیلات عید دانشگاه تقریبا با ظرفیت ۱۰۰ درصدی کلاسهای حضوری بازگشایی شد ادامه داد: از زمان بازگشایی دانشگاه، به استثناء برخی موارد؛ مثل دروس عمومی، آموزش ترکیبی را ادامه دادیم و پیرو دستور دکتر مقیمی ریاست دانشگاه انشالله قرار است برای نیم سال پیش رو پکیجی را برای آموزش ترکیبی داشته باشیم.

میره ای گفت: در این میان اما از یک سو حساسیت های موجود و از طرف دیگر آیین نامه وزارت علوم درخصوص مقطع کارشناسی مبنی بر امکان برگزاری ۱۵ درصد دروس بصورت مجازی، ما را برآن داشته تا حسب برنامه ریزی، در دروس عمومی این کار را ادامه بدهیم؛ بویژه در دروس عمومی که اساتید بنام و متبحر داریم.

وی اظهار داشت: با توجه به تعداد زیاد دانشجویان متقاضی قرار است هم تولید محتوا صورت بگیرد و هم کلاس هایی بصورت ترکیبی و آنلاین؛ خصوصا برای کلاس های پرحجم داشته باشیم.

مدیر کل خدمات آموزشی دانشگاه تهران افزود: درباره سایر دروس هم صحبتهایی شده تا اجازه داده شود تعدادی از جلسات دروس اختصاصی بصورت ترکیبی برگزار شود؛ یعنی کلاسها حضوری باشد، ولی در شرایط خاص مثل اضطرار آلودگی هوا یا بین التعطیلین اجازه کلاس ترکیبی با در نظر گرفتن یک حدنصاب مشخص به استاد و دانشجو داده شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در خصوص حدنصاب، صحبت از ۴ جلسه در طول ترم است. البته این موضوع فعلا در مرحله بررسی و تبادل نظر است و در صورت تصویب در شورای آموزشی، برای ترم تابستان ابلاغ و اجرا خواهد شد.

میره ای با اشاره به اینکه در این راستا با کل دانشکده ها مکاتبه شده و تقریبا نظرات دانشکده ها در این خصوص دریافت شده است گفت: درحال تحقیق و بررسی دقیق تر هستیم. برخی دانشکده ها معتقد هستند که در دروس اختصاصی، آموزش مجازی نیازمند زیرساخت لازم، استاد ماهر مجازی و دانشجوی مجازی است، لذا ما احتیاط را در دستور کار داریم.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد آموزش مجازی در دروس اختصاصی اجرا شود، مطمئنا بر پایه یک حد نصاب تصویب خواهد شد و امیدواریم این امکان برای ترم پیش رو فراهم شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *