فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

تیموری: مهمترین مانع برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی ترس از علمکرد مسئولان است / آیین‌نامه‌ها کار را سخت کرده

  • خرداد ۱۰, ۱۴۰۱

مدیر روابط عمومی نهاد رهبری و فعال سابق دانشجویی گفت: مهمترین مانع برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی ترس از علمکرد مسئولان است.

حامد تیموری، مسئول روابط عمومی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص موانع برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها گفت: رهبر انقلاب در دیدار‌هایی که با اساتید و دانشجویان در ماه رمضان داشتند بحث برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را به عنوان یک مطالبه جدی مطرح می‌کنند و از همه اساتید و دانشجویان می‌خواهند که ورود جدی داشته باشند که برای آن دستورالعمل و فرآینده نوشته می‌شود، اما متاسفانه آنچه که باید و شاید در دانشگاه‌ها کرسی‌های آزاد اندیشی جا نیفتاده است.

وی افزود: مهمترین مانع دربرگزاری این کرسی‌ها موانع ذهنی است که هم در بین مسئولین و هم در بین کسانی که قرار بود متولی کرسی‌های آزاد اندیشی باشند. این برنامه به لحاظ ساختاری سهل‌ترین برنامه دانشجویی است که می‌تواند در دانشگاه‌ها برگزار شود، سایر موارد و برنامه‌های دانشجویی نیاز به مجوز‌ها و موافقت‌هایی دارد.

تیموری اضافه کرد: برخی از دانشگاه‌ها به آیین نامه کرسی‌های آزاد اندیشی بند‌هایی اضافه کردند که باعث عدم برگزاری شده است. مسئولین دانشگاه‌ها و یا سایر مسئولان به دلیل ترس از عملکرد خودشان باعث ایجاد موانع ذهنی و پس از آن مانع برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی می‌شوند.
فهم درستی از کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها نیست

وی در ادامه گفت: فهم درستی از کرسی‌ها اتفاق نیفتاده، در اوایل برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با جلسات مناطره اشتباه گرفته می‌شد و فکر می‌کردند که باید اعتراض کنند و اجازه ندادند که آنچه باید و شاید این کرسی‌ها شکل بگیرد.

این فعال سابق دانشجویی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر نیز سرانه مطالعه دانشجویان کاهش پیدا کرده و باعث شده که از مطالبه اصلی فاصله بگیرند. همچنین تبلیغات و اطلاع رسانی درستی صورت نمی‌گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *