اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

تغییر کاربری بسیاری از خوابگاه‌ها مشکلات کمبود ظرفیت را ایجاد کرد / جایگزین کردن خوابگاه‌های استیجاری و وام ودیعه مسکن برای حل مشکلات دانشجویان

  • خرداد ۸, ۱۴۰۱

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: در یک مقطع زمانی دوساله کرونا، خوابگاه‌های کشور، یعنی پیمانکاران یا کسانی که صاحبان این خوابگاه‌ها بودند، تغییر کاربری خوابگاه را در دستور کار قرار دادند که باعث کاهش ظرفیت خوابگاه‌ها شد.

هاشم داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در خصوص گلایه دانشجویی از کمبود ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی گفت: تعداد خوابگاه‌های دانشجویی محدود است و طبیعی است که نتوانیم ظرفیت را به همه دانشجویان کشور اختصاص دهیم؛ چرا که تعداد دانشجویان زیاد است، اما تعداد خوابگاه‌ها متناسب با ظرفیت تمام دانشجویان نیست.

وی افزود: در سال‌های گذشته از طریق اجاره خوابگاه استیجاری و خوابگاه خودگردان کمبود ظرفیت تأمین می‌شد، اما در یک مقطع زمانی دوساله کرونا اتفاقی که افتاد این بود که خوابگاه‌های کشور، یعنی پیمانکاران یا کسانی که صاحبان این خوابگاه‌ها بودند، تغییر کاربری خوابگاه را در دستور کار قرار دادند. در سال جاری از این افراد دعوت شد که خوابگاه‌ها را به دانشگاه‌ها اجاره دهند، ولی اکثر ساختمان‌ها تغییر کاربری داده بودند و تمایلی نداشتن که خوابگاه را به دانشگاه واگذار کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: اینکه ما بتوانیم در یک بازه زمانی کوتاه این مشکل را رفع کنیم، کار راحتی نیست. تغییر کاربری باعث شده که پیدا کردن ساختمانی که بتواند نیاز فوری دانشگاه را تأمین کند به این سادگی‌ها امکان پذیر نیست؛ چون تعداد ساختمان‌هایی که به درد خوابگاه بخورد معمولا در شهر‌هایی که جزو شهر‌های کوچک هستند، محدود است.

وی خاطرنشان کرد: نه اینکه دانشگاه‌ها برای این کار تلاش نکرده باشند؛ بلکه به دلیل محدودیت‌های ساختاری که در این شهر‌ها است، تأمین خوابگاه در بازه زمانی کوتاه امکان پذیر نیست. تلاش ما این است که از طریق دادن وام ودیعه مسکن گروهی و تلاش دانشگاه‌ها به سمت اجاره کردن خوابگاه‌های استیجاری بیشتر، بتوانند نیاز حداکثری دانشجویان را برطرف کنند.

داداش پوریادآور شد: برداشت ما این است دانشگاه‌ها به این سمت حرکت می‌کنند و امیدواریم تا مهر به حالت قبل برگردند و بتوانند در حوزه خوابگاه نیاز‌های خود را را حل کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *