فروردین ۹, ۱۴۰۳

تبعات افزایش حقوق در بودجه پژوهش دانشگاه شریف!

  • خرداد ۸, ۱۴۰۱

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با بیان این‌که امسال افزایش حقوق و مشخص نشدن محل پرداخت آن باعث ایجاد مشکلاتی شده است، گفت: امسال استنثنا است و ان شاءالله به زودی مسئولان تدبیری می‌اندیشند.

دکتر حسن حدادپور درباره وضعیت بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها توضیح داد: سرفصل بودجه دانشگاه‌ها به طور معمول از قبل مشخص می‌شود، ولی سال گذشته بحث افزایش حقوق‌ها تغییراتی را ایجاد کرد. منبع افزایش حقوق به صورت شفاف مشخص نشده بود و این باعث شد که دانشگاه‌ها بودجه را دریافت کنند؛ ولی عملاً این پول باید جای دیگری هزینه شود.

وی با بیان این‌که دولت باید برای این مشکل تمهیدی بیندیشد، گفت: رییس جمهور در جلسه‌ای که در ماه رمضان خدمتشان بودیم، قول دادند که به این حوزه کمک خوبی انجام دهند تا این مشکلات کم شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف خاطر نشان کرد: این مشکل، مربوط به امسال است. چون محل افزایش حقوق‌ها در بودجه تعیین نشده بود؛ ولی به طور معمول بودجه پژوهشی به این شکل است که هر سال دانشگاه‌ها نیازهای پژوهشی خود را اعلام می‌کنند، بر اساس آن مصوبه‌ای می‌گیرند و طبق آن جلو می‌روند. امسال استنثنا است و انشالله به‌زودی مسئولان تدبیری می‌اندیشند.

حدادپور در خصوص وضعیت اعتبارات بخش فناوری، توضیح داد: بخش فناوری مثل پارک علم و فناوری‌ و … نیز مانند بخش پژوهش از سال قبل برنامه‌های خود را مشخص می‌کنند و به دلیل این‌که معمولاً این بخش مربوط به آماده‌سازی زیرساخت برای شرکت‌ها است، به نوعی بحث‌های زیرساختی دیده می‌شود. شرکت‌ها بعداً مستقر می‌شوند و فعالیت‌هایشان را انجام می‌دهند.

وی گسترش ناحیه نوآوری شریف را به عنوان برنامه جدید این مجموعه معرفی کرد و گفت: ما به دنبال گسترش فضاهایی در ناحیه نوآوری هستیم و فعلاً در حال تهیه برنامه‌های آن هستیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به این‌که آیا در ناحیه نوآوری، شرکت‌ها مستقر می‌شوند؟، توضیح داد: بخشی از ناحیه نوآوری متعلق به دانشگاه است و بخشی از آن متعلق مردم است و همین که مردم متوجه می‌شوند که چنین ناحیه‌ای وجود دارد، شرکت‌ها می‌آیند خانه‌های آن‌جا را می‌خرند و تبدیل به شرکت می‌کنند تا در اطراف شریف باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *