فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

جشنواره حرکت به هویت دانشجو کمک می‌کند / انجمن‌های علمی می‌توانند پیشران تحقق شعار امسال باشند

  • اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: جشنواره حرکت به هویت دانشجویی کمک می کند، هویت دانشجویی با پرسشگری، هیجان، شور، نشاط و مسوولیت پذیری گره خورده و این جشنواره به رونق این ویژگی‌ها کمک می کند.

عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم صبح امروز در نشست خبری جشنواره حرکت گفت: فردا یکشنبه جشنواره حرکت برگزار می‌شود، این جشنواره یکی از رویدادهای بزرگ معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است که در چند سال شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد و طبیعتا ما از اینکه در خدمت دانشجویان، برگزیدگان و انجمن‌های علمی باشیم محروم بودیم؛ اما امسال به لطف خدا و با کمک همه همکارانم در وزارتخانه و عزیزان دانشگاه تهران بخصوص معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، توفیق یار شد که این جشنواره را به صورت حضوری برگزار کنیم.

وی افزود: مدت زمان کمی برای هماهنگی‌های لازم داشتیم؛ اما با وجود تمام مشکلات این کار انجام شد و  همکاران ما تمام تلاش خود را انجام دادند تا کمترین مشکل را داشته باشیم.

کلانتری گفت: کرونا این مساله را آموزش داد که از این به بعد بتوانیم به صورت دوگانه هم به صورت مجازی هم حضوری فعالیت کنیم و از ظرفیت‌های فضای مجازی هم استفاده کنیم

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار داشت: این جشنواره معتبرترین جشنواره در این حوزه است، دانشجویان بسیاری با این جشنواره خو گرفتند، جشنواره حرکت بسیار امیدآفرین است و سبب افزایش کار گروهی و افزایش مسوولیت اجتماعی می‌شود.

وی افزود: این حشنواره از منظر دیگر به هویت دانشجویی کمک می کند، هویت دانشجویی با پرسشگری، هیجان، شور، نشاط و مسوولیت پذیری گره خورده و جشنواره حرکت به رونق این ویژگی‌ها کمک می کند که دانشجو را از سایر اقشار جامعه متمایز می‌کند.

کلانتری با مرور به فعالیت‌های دانشجویان گفت: فعالیت‌های دانشجویی پس از انقلاب با فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی گره خورد و به تدریج با تثبیت بیشتر پایه‌های نظام جمهوری اسلامی با فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی هم معطوف شد که خود را در کانون‌ها نشان داد، به تدریج فعالیت‌های صنفی و پس از آن فعالیت‌های علمی انجام شد، ما در حال حاضر در شرایطی هستیم که تمام تحلیل‌ها بر این موضوع متمرکز شدند که دانشجویان به فعالیت‌های نوآور و کسب و کاری معطوف هستند که جشنواره حرکت می‌تواند به چنین حرکتی کمک کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار داشت: جشنواره حرکت، دانشجویان را با مجموعه های کارآفرین و دانش بنیان پیوند می‌زند و کمک کننده باشد؛ البته اذعان دارم که جشنواره حرکت هنوز مقدمات لازم را برای ورود به این اکوسیستم ندارد؛ اما با هماهنگی هایی که با معاونت فناوری وزارت علوم صورت گرفته امیدوارم این کار صورت گیرد و انجمن‌های علمی با پارک های علم و فناوری پیوند بخورند تا به روحیه حل مسأله انجمن‌ها کمک کند.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای این جشنواره و به طور کلی جشنواره های علمی کمک به حل مسائل کشور است، گفت: با توجه به اینکه امسال سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است انجمن های علمی می‌توانند پیشران تحقق این شعار باشند و نقش مضاعفی در این زمینه داشته باشند بخصوص اگر رویکردشان را به سمت رویکرد اشتغال آفرین و بازار و صنعت معطوف کنند.

کلانتری گفت: وقتی صحبت از تولید دانش بنیان می‌کنیم، باید به این نکته توجه کنیم که تجارب کشورهای مختلف و کشور خودمان نشان می‌دهد که ما نمی‌توانیم از پیشرفت و اشتغال و تولید صحبت کنیم؛ اما لایه‌ها و سویه‌های فرهنگی مورد نیاز را نادیده بگیریم، توسعه و پیشرفت بدون فرهنگ توسعه و پیشرفت ممکن نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *