فروردین ۹, ۱۴۰۳

بازبینی فرایند جذب و ارتقا اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی

  • اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۱

معاون آموزشی وزارت بهداشت از بازبینی فرایند جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: فرآیند جذب و ارتقا بر اساس معیارهای واقعی انجام می شود.

 به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی گلستان ضمن اشاره به رتبه برتر این دانشگاه در حوزه بین‌الملل و بین‌المللی‌سازی گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بین المللی سازی می تواند عامل ارتقاء این دانشگاه و زمینه ساز ماموریت گرایی آن در حوزه بین‌الملل باشد.

وی افزود: در دولت سیزدهم وزارت بهداشت ماموریت‌هایی با هدف کمک به ارتقاء خانه های بهداشت و سیستم ارجاع در همه حوزه ها اعم از آموزش و بهداشت تدوین شده و بخش زیادی از اختیارات به دانشگاه ها تفویض خواهد شد که از مصادیق بارز آن می‌توان به پذیرش دستیار بومی در رشته های مورد نیاز هر استان اشاره کرد و انتظار می‌رود دستاورد حاصل از بومی گزینی، کمبود نیروی متخصص در سراسر کشور را تا حدود زیادی جبران کند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر افزایش نقش دانشگاهها و واگذاری مسئولیت به اساتید و مسئولین دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: مهمترین سرمایه کشور، دانشگاه و ارزشمندترین سرمایه دانشگاه، نیروی انسانی و اعضای هیات علمی هستند؛ لذا تکریم اعضای هیئت علمی از وظایف حاکمیت و به ویژه در وزارت بهداشت است.

وی به حواشی مطرح شده درباره حقوق اعضای هیات علمی و یکسان سازی حقوق وزارت بهداشت و علوم گفت: همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی علوم پایه با وزارت علوم، با همکاری و حمایت وزیر بهداشت در حال انجام است و از نظر وزارت بهداشت هیچ تفاوتی بین اساتید علوم پایه و بالینی وجود ندارد و این دو لازم و ملزوم یکدیگرند و جدا کردن آنها از هم به صلاح کشور نیست و به جدیت موضوع را پیگیری می‌کنیم تا مشکلات برطرف شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه روز معلم و مقام استاد را سپری کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: استاد نمونه فردی است که دانشجویی را تربیت کند که مهارت دانشجو اش بهتر از خودش باشید؛ باید اساتیدی در دانشگاه ها جذب شوند که از نظر تعلیم و تربیت، الگو باشند تا سلامت معنوی که خلاء موجود در جامعه بشری است؛ جبران شود.

باقری فرد تاکید کرد: فرایند جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی بازبینی شده است تا بر اساس معیارهای واقعی فرآیند جذب و ارتقا انجام شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *