فروردین ۹, ۱۴۰۳

درخواست وزیر علوم از وزارت‌خانه‌ها و صنعت کشور / از ظرفیت علمی و تحقیقاتی پژوهشگاه مواد و انرژی استفاده شود

  • اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ظرفیت بسیار بالای پژوهشگاه مواد و انرژی ایران، از وزارتخانه‌های کشور خواست تا از ظرفیت علمی و تحقیقاتی این پژوهشگاه برای رشد و شکوفایی علمی و اقتصادی کشور بهره بگیرند.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی اظهار داشت: ظرفیت بالای علمی و تحقیقاتی پژوهشگاه مواد و انرژی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و می‌بایست از این ظرفیت به خوبی برای رشد و پیشرفت کشور بهره گرفت.

وی افزود: به طور قطع در نشست هیات دولت ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی این پژوهشگاه مطرح خواهد شد تا وزارتخانه‌ها و صنعت بتوانند از ظرفیت پژوهشگاه مواد و انرژی استفاده کنند.

وزیر علوم، هدف از این بازدید را آشنایی با امکانات و تجهیزات این پژوهشگاه عنوان کرد و گفت: آنچه که در این پژوهشگاه از نزدیک مشاهده کردیم نشان می‌دهد که پژوهشگاه مواد و انرژی افتخار ملی است.

زلفی گل با بیان اینکه پژوهشگاه مواد و انرژی با امکانات و تجهیزات خوبی که دارد برای استان البرز نیز مفید است و این استان می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند، افزود: این پژوهشگاه نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد و با توجه به اینکه ساختمان مرکز نوآوری پژوهشگاه جهت تاسیس و تکمیل، نیازمند حمایت است، استاندار البرز در این زمینه می‌تواند کمک کند و وزارت علوم نیز پیگیری می‌کند تا مرکز نوآوری پژوهشگاه تاسیس شود.

وی ضمن اشاره به مزرعه خورشیدی سبز در پژوهشگاه مواد و انرژی، از رییس این پژوهشگاه خواست تا برای کمک به توسعه بخش‌های مختلف این مجموعه، با استاندار البرز نشست برگزار کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان یادآور شد: پژوهشگاه مواد و انرژی در بخش تجهیزات و تعمیر امکانات آزمایشگاه‌ها نیازمند حمایت مالی است؛ ما در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سعی می‌کنیم تا حلقه وصل بین پژوهشگاه، صنایع و وزارتخانه‌های مختلف باشیم تا از ظرفیت آن به خوبی استفاده شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *