فروردین ۹, ۱۴۰۳

آزمون های کشوری بدون کاغذ می شوند/ دانشگاه شریف در صدر المپیاد

  • اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

رئیس سازمان سنجش گفت: سازمان سنجش به سمت آزمون های بدون کاغذ حرکت کرده است و امیدواریم با الکترونیکی شدن آزمون ها بتوانیم آزمون ها را موبایل بیس، اسکرین بیس، کامپیوتر بیس طراحی کنیم. 

دکتر عبدالرسول پورعباس ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در محل سازمان سنجش در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی کشور افزود: دوره بیست و ششم در دو مرحله برگزار شد و در نهایت ۸۳ نفر برگزیده شدند.

وی گفت: دوره بیست و ششم المپیاد علمی دانشجویی در شهریور ۱۴۰۰ به کار خود پایان داد و ۸۳ نفر مدال های طلا، نقره و برنز دریافت می کنند.

پورعباس اظهار داشت: المپیاد علمی دانشجویی کشور شامل دو بخش است، در بخش اول آزمون غیرمتمرکز در مناطق ۱۰ گانه کشوری برگزار شد و در بخش دوم افراد از طریق آزمون کارشناسی ارشد به مرحله نهایی المپیاد راه یافتند.

وی افزود: از مجموع شرکت کنندگان در المپیاد ۸۳ نفر برگزیده شدند که از این میان، دانشگاه صنعتی شریف با ۱۹ مدال در صدر دانشگاه ها قرار گرفته است.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: دانشگاه تهران با ۱۵ مدال و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ۴ مدال رتبه های دوم و سوم دانشگاه ها را در بیست و ششمین دوره المپیاد کسب کردند

وی افزود: ضمن اعطای جوایز به برگزیدگان، ۱۵ نفر اول ۲۳ رشته به دانشگاه های برتر معرفی می شوند که می توانند بدون آزمون پذیرفته شوند.

پورعباس گفت: همچنین ۱۵ نفر اول در صورت شرکت در آزمون با کسب ۹۰ درصد نمره می توانند در نقطه قبولی خود پذیرفته شوند.

وی از برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و هفتین دوره المپیاد علمی دانشجویی در ۲۳ اردیبهشت خبر داد و گفت: مرحله متمرکز نیز همزمان با کنکور ارشد در روزهای ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت برگزار می شود.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به برگزاری ۱۸ آزمون کشوری گفت: با احتساب آزمون های بین المللی، سازمان سنجش ۱۵۰ آزمون برگزار می کند.

وی گفت: سازمان سنجش به سمت آزمون های بدون کاغذ حرکت کرده است و امیدواریم با الکترونیکی شدن آزمون ها بتوانیم آزمون ها را موبایل بیس، اسکرین بیس، کامپیوتر بیس طراحی کنیم.

پورعباس تاکید کرد: در این زمینه گام های خوبی برداشته شده و وزیر علوم در بازدیدی که از قرنطینه سنجش داشت بر این موضوع تاکید کرد. همکاران ما در قرنطینه ۶ ماه از سال نه نور آفتاب می بینند نه خانواده های خود را.

وی با تاکید بر عدالت محوری در عملکرد سازمان سنجش گفت: سنجش بین یک داوطلب از روستای دور افتاده با داوطلب تهرانی تفاوتی قائل نمی شود و اینکه مورد اعتماد مردم هستیم مایه افتخار است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *