فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

حمایت از پژوهشگران و محققان با اجرای طرح “بیمه پژوهش”

  • اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱

معاون پژوهشی وزیر علوم جزئیاتی از طرح این وزارتخانه در خصوص بیمه پژوهش را اعلام کرد.

پیمان صالحی با تاکید بر لزوم بیمه پژوهش در کشور درباره این طرح توضیح داد و گفت: این طرح در وزارت علوم فعلا در حد ایده است و به منظور بررسی بیشتر ابعاد طرح با برخی سازمان ها و پژوهشکده ها مثل پژوهشکده بیمه ارتباطاتی برقرار کرده ایم تا مطالعاتی در این راستا انجام و به ما گزارش دهند. این پژوهشکده مسئول بررسی طرح های جدید در حوزه بیمه است.

معاون پژوهشی وزیر علوم افزود: از آنجا که بیمه پژوهش در ایران مسبوق به سابقه نبوده و تاکنون انجام نشده است، دوستان ما در پژوهشکده در این رابطه مطالعات بین المللی انجام داده و گزارش اولیه آن را به ما داده اند و قرار شده گزارش تکمیلی به ما ارائه دهند.

صالحی خاطرنشان کرد: در گزارش اولیه این موضوعات مطرح شده که بحث بیمه پژوهش در سایر کشورها چگونه است و ما فکر می کنیم بیمه در بخش پژوهش کاملا منطقی به نظر می رسد.

وی ادامه داد: بالاخره وقتی درباره بیمه صحبت می شود، باید شرکت های بیمه انگیزه این کار را داشته باشند و برای آن ها هم درآمدزا باشد. به نظر می رسد، میزان شکست در کارهای پژوهشی خیلی بالا نیست، بنابراین برای بیمه ها می تواند جذاب باشد.

این مقام مسئول وزارت علوم ادامه داد: بسیاری از طرح های پژوهشی با موفقیت انجام می شود و بیمه هم سهم خودش را بر می دارد؛ البته برخی طرح ها هم ریسک دارند که بیمه باید خسارت ها را جبران کند.

معاون پژوهشی وزیر علوم ضمن بیان این مطلب که بیمه پژوهش به حمایت از پژوهشگران و رشد قراردادهای پژوهشی دانشگاهیان منجر خواهد شد، خاطرنشان کرد: در همین راستا باید تعاملی با بیمه داشته باشیم و با همکاری آن ها متنی را تهیه و توافق کنیم که یک توافق برد برد برای پژوهشگران و بیمه باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *