فروردین ۹, ۱۴۰۳

مهلت استفاده دانشگاه‌ها از سهمیه فرصت مطالعاتی خارج اعلام شد

  • اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۱

معاون بورس و دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه ها تا مهر ماه فرصت دارند دانشجویان دکتری خود را برای استفاده از سهمیه فرصت مطالعاتی کوتاه مدت خارج به سازمان معرفی کنند .

محمدجواد سلمانپور  درباره آخرین وضعیت بورسیه بلندمدت خارج از کشور در سال جاری گفت: بورسیه بلندمدت خارج از کشور تقریباً صفر نشده، اما به پایین‌ترین حد خود رسیده‌است.

وی ادامه داد: منتها بورس کوتاه‌مدت خارج از کشور که اصطلاحاً به آن فرصت مطالعاتی می‌گویند بسیار فعال شده، به طوری که در سال جاری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یک‌هزار بورس کوتاه‌مدت مطالعاتی خارج از کشور به دانشجویان دکتری ارائه شود.

معاون بورس و دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان افزود: این تعداد فرصت مطالعاتی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و دانشگاه‌ها تا مهر ماه فرصت دارند این افراد را به سازمان امور دانشجویان معرفی کنند، تا مقدمات اعزام آن‌ها فراهم شود.

سلمانپور ادامه داد: نکته بسیار قابل اهمیت و خیلی خوشحال‌کننده برای دانشجویان دکتری دانشگاه‌های ایران این است که در سال جاری دو هزار بورس کوتاه‌مدت (فرصت مطالعاتی داخلی) نیز تعریف کرده‌ایم به این معنی که دانشجویان دکتری می‌توانند از دانشگاه محل تحصیل خود در مرحله پژوهش و تحقیق به دانشگاه دیگر اعزام شوند و این جابه‌جایی و تحرک دانشجویان در دانشگاه‌های ایران یک نوع تعامل علمی بین اساتید و دانشگاه‌های مختلف از طریق دانشجویان دکتری ایجاد می‌کند و پیش‌بینی می‌شود این سرآغاز یک تحول در همکاری و همراهی دانشگاه‌ها با هم باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم هرچه زودتر دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی شایسته به دانشجویان در مقطع دکتری خود داشته باشند تا دانشجویان بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *