اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

استقرار تیم های مشاوره و روانشناسی در دانشکده ها و خوابگاه ها

  • اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از استقرار تیم های مشاوره و روانشناسی در دانشکده ها و خوابگاه ها خبر داد.

دکتر ابراهیم نعیمی  با اشاره به استقرار تیم‌های مشاوره و روانشناسی در دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها گفت: بر اساس ابلاغیه «طرح خیر مقدم» به دانشگاه‌ها همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها و حضوری شدن کلاس‌های آموزشی، جهت رفاه حال دانشجویان و گذار آسان به شرایط جدید، تیم‌های مشاوره و روانشناسی در دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: در این ابلاغیه آمده است، مراکز مشاوره با اولویت خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها اگر دارای امکانات و نیرو هستند، در خوابگاه‌ها مستقر شوند و با دانشجویان خوابگاهی یک سری موضوعاتی را مطرح کنند، اول با دانشجویان درباره دو سال کرونا احوالپرسی کنند که در این دو سال چه اتفاقاتی افتاده است و چالش‌های ناشی از دو سال کرونا را در دانشجویان مورد بررسی قرار دهند.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان افزود: تا اگر آسیب‌های ناشی از این دو سال جدی باشد، دانشجویان برای مشاوره‌های فردی دعوت شوند، همین طور میزان سازگاری و استرس‌هایی که دانشجویان دارند را با مشاهدات بالینی مورد بررسی قرار دهند و اگر ضرورتی داشت این موارد را در دانشجویان پیگیری کنند. بدین وسیله دانشجویان نیز با مرکز مشاوره آشنا شده و اگر لزومی داشت، به مراکز مشاوره مراجعه کند.

نعیمی همچنین درباره ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری امتحانات با توجه به حضوری بودن آن نیز گفت: پروتکل‌های بهداشتی در این خصوص ابلاغ نشده و همان موارد قبلی باید در برگزاری امتحانات رعایت شود که می‌توان به رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و تزریق حداقل دو دوز واکسن برای دانشکده‌ها و ۳ دوز واکسن برای دانشجویان خوابگاهی اجرایی شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *