فروردین ۹, ۱۴۰۳

معاون نوآوری وزیر علوم خبر داد؛ جزئیات اعطای گرنت فناوری به دانشجویان ارشد و دکتری

  • اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم برخی جزئیات اعطای گرنت فناوری به دانشجویان ارشد و دکتری را اعلام کرد.

دکتر علی خیرالدین در مراسم رونمایی از یک محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و معارفه رئیس جدید این پارک گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان قدیمی ترین پارک قدمت بیست ساله دارد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: امیدواریم حضور اعضای هیئت علمی و اساتید به واسطه دانش بنیان‌ها در پارک بیش از گذشته شود.

وی گفت: در حال حاضر در کل کشور ۱۰ درصد اعضای هیأت علمی درگیر فناوری هستند.

خیرالدین افزود: باید از دستاوردهای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ایده بگیریم و از نقطه نظرات پارک در خصوص ایده‌های فناورانه بهره مند شویم.

وی عنوان کرد: ما طرح «دستیار فناوری» را پیشنهاد دادیم که در قالب این طرح یک اعتبار مالی به پارک‌های علم و فناوری اختصاص داده می‌شود تا میزبان دانشجویان کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا باشند.

وی ادامه داد: به واسطه این طرح اساتید و دانشجویان می‌توانند در شرکت‌ها و واحدهای فناور پارک علم و فناوری حضور یابند تا در حوزه صنعت و فناوری یک ایده را ارائه و تبدیل به نمونه آزمایشگاهی شود.

خیرالدین افزود در این زمینه برای دانشجویان کارشناسی یک میلیون کارشناسی ارشد ۲ میلیون و مقطع دکترا سه میلیون تومان به مدت شش ماه حمایت مالی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر آئین نامه‌های مربوط به این طرح به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم اعطای «گرنت فناوری» را از دیگر طرح‌های وزارت علوم در سال جاری مطرح کرد و افزود: در این طرح بین ۲۰ تا ۸۰ میلیون تومان به دانشجویان کارشناسی ارشد دکترا برای پیشرفت تحقیقات فناوری و استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی اختصاص داده می‌شود.

وی گفت: راه اندازی تور فناوری یکی دیگر از مباحثی است که از سوی وزارت علوم در نظر گرفته شده است؛ به این واسطه در این خصوص مدیران و مسئولان حوزه‌های اجرایی و صنعتی می‌توانند با فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری آشنا شوند.

خیر الدین در خصوص سامانه نان (نظام ایده‌ها و نیازها) گفت: در این سامانه تمام نیازهای فناوری کشور ثبت می‌شود و از سوی دیگر صنایع نیازهای خود را مطرح می‌کنند.

وی افزود: پارک‌های علم و فناوری به عنوان داور می‌توانند صنعت و دانشگاه را به واسطه این سامانه متصل کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *