فروردین ۹, ۱۴۰۳

پژوهش های کاربردی و محصول محور در دستورکار علوم پزشکی شهید بهشتی

  • اردیبهشت ۴, ۱۴۰۱

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به هدف گذاری دانشگاه برای تبدیل به دانشگاه نسل سوم گفت: فناوری و پژوهش های کاربردی و محصول محور در دستور کار است.

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر افشین زرقی با اشاره به اهم برنامه های ۱۴۰۱ معاونت تحقیقات و فناوری با توجه به سیاست های ابلاغی سند راهبردی دانشگاه و هدف گذاری این معاونت درباره ارتقای کیفی تحقیقات و جهت گیری پژوهش به سمت تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم است، افزود: فناوری و پژوهش های کاربردی و محصول محور در دستور کار است.

وی ادامه داد: ایده های پژوهشی، طرح های تحقیقاتی و فناورانه و به طورکلی فعالیت های معاونت تحقیقات و فناوری با هدف تولید علم، محصول، اشتغال و ثروت به ارتقای سلامت عمومی منجر خواهد شد.

توسعه زیر ساخت ها، گسترش مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان، ایجاد سامانه فناوری، ایجاد اتاق فکر فناوری، ایجاد نمایشگاه فناوری مجازی دایمی، ترویج و آموزش فناوری، سرمایه گذاری در حوزه فناوری و VC، جهت گیری بر روی پروژه های high-tech، جذب خیرین در حوزه فناوری، تقویت گرانت های فناوری، گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه و گسترش فعالیتهای فناورانه دانشجویی از جمله برنامه های معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه برای نسل سومی شدن دانشگاه است که زرقی به آن اشاره کرد.

وی از انجام فعالیت های معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برای تکمیل و راه اندازی پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: استقرار فعالیت های واحدهای تولیدی، دوشتاب دهنده در حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی، استقرارمراکز نوآوری و رشد تجهیزات پزشکی و اشتغال زایی از جمله فعالیت هایی است که پارک علم و فناوری انجام می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که گسترش مراکز رشد دانشگاه، راهکار موثری برای پیشبرد اهداف دانشگاه است، اضافه کرد: فعالیت های مراکز رشد و نوآوری انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی، فرآورده های طبیعی و مکمل، فناوری های دارویی، فناوری های تجهیزات پزشکی و فناوری های نوین دندانپزشکی در سال آتی توسعه می یابد.

وی از تاسیس دو مرکز رشد جدید در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبرداد و اضافه کرد: مرکز رشد علوم بهداشتی و مرکز رشد علوم پیراپزشکی از جمله این مراکز است.

زرقی با اشاره به ۲۵۰ محصول تجاری شده دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال گذشته به رئوس اهداف مراکز نوآوری و واحدهای فناور دانشگاه اشاره کرد و ترویج فرهنگ کارآفرینی مبتنی بر فناوری، تجاری سازی و ارتقا فناوری بومی، تولید و توسعه فناوری، حمایت از کارآفرینان فناور را از برنامه های معاونت تحقیقات و فناوری عنوان کرد.

وی همچنین جذب و حمایت متخصصین ومخترعین، جذب سرمایه گذاران، همکاری با سازمانهای بزرگ دولتی و خصوصی و ارایه آموزش های عمومی و تخصصی در حوزه مدیرت و توسعه فناوری و همچنین همراهی و همراستایی با طرح های ملی، استانی و چشم انداز بیست ساله را از دیگر برنامه های معاونت تحقیقات و فناوری عنوان کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به هدف گذاری معاونت تحقیقات و فناوری بر اساس سیاست های ابلاغی سند تحول دانشگاه بر اهمیت توسعه و گسترش تحقیقات اشاره کرد و گفت: توسعه و گسترش تحقیقات، تداوم رشد کمی و کیفی تولیدات علمی دانشگاه، ارتقای رتبه بین المللی دانشگاه در نظام های معتبر بین المللی، از جمله برنامه ها است.

وی یادآور شد: راه اندازی مرکز کار آزمایی بالینی دانشگاه، تقویت سیستم ثبت بیماری ها، حمایت از پژوهش های کاربردی، ترویج و آموزش پژوهش، تقویت و حمایت از واحد های توسعه تحقیقات بالینی، جهت گیری بر روی پروژه های HSR، جذب خیرین در حوزه پژوهش، تقویت گرانت های پژوهشی، گسترش ارتباط دانشگاه با مراکز داخل و خارج و گسترش فعالیتهای پژوهشی دانشجویی از مهمترین برنامه های این معاونت در سال آتی خواهد بود.

زرقی به اجرای برنامه های ثبت بیماری و پیامدهای سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و افزود: تولید داده های استاندارد برای ارتقای شاخص های مراقبت و درمان، ایجاد بسترهای پژوهشی، کاهش هزینه های پژوهش و اجتناب از دوباره کاری، ایجاد بستر برقراری اتصال داده ها و امتیاز در ارزشیابی دانشگاه از جمله این موارد است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از راه اندازی مرکز مطالعات کارآزمایی بالینی و طراحی طرح های کلان پژوهشی و بین المللی به عنوان دیگر برنامه های این معاونت خبر داد دانست و ادامه داد: اجرای طرح های کلان پژوهش در مراکز تحقیقات ارولوژی، تحقیقات چشم، پژوهشکده غدد و مرکز تحقیقات گوارش از جمله این برنامه ها است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *