فروردین ۹, ۱۴۰۳

سازمان سنجش آماده دریافت پیشنهادات دانشگاه‌ها در آزمون های هوشمند

  • اردیبهشت ۴, ۱۴۰۱

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از آمادگی دریافت و بررسی نظرات و پیشنهادات دانشگاه‌ها برای برگزاری آزمون‌های هوشمند خبر داد.

 به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر حسن مروتی در نشست هماهنگی عوامل اجرایی کنکور ۱۴۰۱، در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، گفت: آزمون سراسری در سال ۱۴۰۱ دارای تغییراتی در تعداد دفترچه و سؤالات است.

وی گفت: در آزمون سراسری سال‌های قبل دو دفترچه سؤال و یک پاسخنامه داشتیم اما در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ دفترچه و پاسخنامه سؤالات عمومی و اختصاصی تفکیک شده و داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی و گروه آزمایشی علوم انسانی یک دفترچه سؤالات عمومی و یک پاسخنامه دریافت کرده و سپس دو دفترچه اختصاصی و دو پاسخنامه اختصاصی مجزا برای پاسخگویی دریافت می‌کنند.

مروتی تأکید کرد: فقط در گروه تجربی، متقاضیان رشته بهیاری علاوه بر دو دفترچه اختصاصی، یک دفترچه سؤالات ویژه بهیاران را لازم است پاسخ دهند و داوطلبان گروه‌های آزمایشی زبان‌های خارجی و هنر علاوه بر دفترچه سؤالات عمومی یک دفترچه اختصاصی با پاسخنامه مجزا دارند.

وی ادامه داد: پاسخنامه‌ها روان‌سازی شده تا داوطلبان کمتر اشتباه کنند و برای هر درس یک ستون در نظر گرفته شده است. سؤالات آزمون سراسری در سال جاری نیز بر اساس محتوای کتاب‌های درسی خواهد بود.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش تعداد داوطلبان کنکور امسال را بیش از یک میلیون و ۴۸۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۶١ درصد از داوطلبان زن و ٣٩ درصد شرکت‌ کنندگان مرد هستند و تعداد متقاضیان شرکت در کنکور سراسری نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش دارد.

مروتی به تعداد داوطلبان آزمون سراسری استان سمنان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ داوطلب از استان سمنان در آزمون سراسری سال جاری شرکت کرده‌اند ، از این تعداد ۶۱ درصد زن و ۳۹ درصد مرد هستند که مطابق میانگین داوطلبان کشور است.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش افزود: بیشترین داوطلب استان سمنان در گروه آزمایشی علوم تجربی با ۴۳۹۶ شرکت‌کننده بوده و کمترین تعداد داوطلب با ۱۵۸۴ نفر مربوط به گروه زبان‌های خارجی است. ۳۲۵۹ نفر داوطلب نیز در گروه علوم انسانی، ۱۶۷۹ نفر در گروه هنر و ۱۵۹۴ نفر نیز در گروه آزمایشی ریاضی شرکت داشته‌اند.

مروتی در مورد وضعیت پذیرفته‌شدگان استان سمنان در دانشگاه‌ها، گفت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۰، استان سمنان در بین همه استان‌های کشور در جایگاه سوم پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری قرار دارد.

مروتی هوشمند سازی و برگزار آزمون بدون کاغذ را از برنامه‌های سازمان سنجش برای سال ۱۴۰۳ اعلام کرد و گفت: در مورد این اقدام آماده دریافت نظرات و پیشنهادات تمامی دانشگاه‌ها هستیم.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: نمونه‌ای از آزمون هوشمند الکترونیک هم‌اکنون درباره برخی آزمون‌های زبان‌های خارجی در حال انجام است و با بسترسازی مناسب و تلاش مضاعف می توان همه آزمون‌ها در سطح کشور را به سمت آزمون الکترونیکی پیش برد.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا و شهید آرمیده در پردیس شهدای دانشگاه سمنان و بازدید از دانشگاه از دیگر برنامه‌های سفر سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور به سمنان بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *