فروردین ۹, ۱۴۰۳

اجرای طرح تربیت مهندس کارآفرین و کارآمد در دانشگاه شهید بهشتی

  • اردیبهشت ۴, ۱۴۰۱

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از طرح این دانشگاه برای تربیت مهندس کارآفرین و کارآمد در حوزه‌های مختلف خبر داد.

سعدالله نصیری قیداری  از طرح جدید این دانشگاه در راستای تربیت مهندسان کارآفرین خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر طرحی تحت عنوان طرح تربیت مهندس کارآمد و کارآفرین در دستور کار دانشگاه شهید بهشتی قرار دارد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: این طرح در واقع به تربیت مهندسان کارآفرین و توانا برای تشکیل شرکت‌های دانش بنیان در صنایع بزرگ و حساس کشور مثل صنعت برق، آب، انرژی، نفت، گاز، محیط زیست و مانند آنها مربوط می‌شود.

نصیری با بیان این مطلب که این طرح به زودی در هیات رئیسه دانشگاه مطرح و مدل اجرایی آن بررسی و به تصویب خواهد رسید، افزود: امیدواریم این طرح از طرف صنعت هدف و همچنین معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان نظام وظیفه هم حمایت شود.

وی درباره مدل و چگونگی حمایت سازمان وظیفه در این طرح توضیح داد و گفت: به این صورت است که در صورت موافقت سازمان نظام وظیفه، اگر دانشجویی موفق شد شرکت دانش بنیان ایجاد کند، بتواند در شرکت خودش خدمت سربازی را طی کند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: این طرح بعد از تصویب در هیات رئیسه به وزارت علوم و معاونت علمی ارجاع داده خواهد و در صورت حمایت آنها، دانشجویان طی یک برنامه کاملاً دقیق تعریف شده آموزش خواهند دید.

نصیری اضافه کرد: اگر کار را از اردیبهشت ماه شروع کنیم تا آخر بهمن ماه یک دوره کامل که همراه با کارآموزی در صنعت و تدریس دروس است، برگزار خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *