فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

فعال‌سازی طرحهای کلان وزارت نفت با همکاری دانشگاهها و پژوهشگاهها

  • اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از فعال‌سازی طرح‌های کلان وزارت نفت با همکاری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه خبر داد.

به نقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جلسه مشترک بین وزیر نفت و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور بررسی همکاری‌های متقابل بین دو وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه که دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه معاونین پژوهشی، اداری مالی و مدیریت منابع، نوآوری و فناوری و همچنین روسا و معاونین دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، علم و صنعت شهید بهشتی، تربیت مدرس و رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی و همچنین علاوه بر وزیر نفت، معاون پژوهشی و مهندسی وزارت نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مسئولین پژوهش و فناوری شرکت‌های تابعه حضور داشتند، در خصوص همکاری‌های متقابل بین دو وزارتخانه بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس این گزارش، فعال‌سازی طرح‌های کلان وزارت نفت با همکاری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم با رویکرد جدید در ۲۲ میدان که با همکاری ۱۳ دانشگاه منعقد شده است از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود. ارزش این قراردادها ۱.۰۰۸ میلیارد تومان و ۵۵ میلیون یورو است.

همچنین تشکیل کمیته مشترک بین دو وزارتخانه نفت و علوم با نمایندگی دکتر صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم و دکتر زیدی‌فرد معاون امور مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت؛ احصا و انعکاس نیازهای وزارت نفت در سامانه “نان”؛ توجه ویژه به استخراج و تولید هلیوم در مقیاس‌های مختلف از مخازن گاز میدان پارس جنوبی و همکاری وزارت نفت و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی برای تولید مواد شیمیایی آزمایشگاهی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *