فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

طرح وزارت بهداشت برای کارآموزی دانشجویان علوم پزشکی در صنعت

  • فروردین ۲۹, ۱۴۰۱

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از برنامه وزارت بهداشت برای کارآموزی دانشجویان علوم پزشکی در گروه صنعت خبر داد و گفت: برای تدوین شیوه نامه این موضوع به دانشگاه ها ماموریت داده شد.

دکتر محمدرضا منظم  درباره کارآموزی دانشجویان علوم پزشکی در گروه صنعت گفت: مراکز نوآوری دانشگاه‌های علوم پزشکی مصوبه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی را اخذ کرد و در چند ماه اخیر پنج مرکز نوآوری موافقت اولیه گرفته‌اند و به شورای گسترش برای دریافت موافقت اصولی ارسال شده‌اند. همچنین چهار مرکز دیگر هم به زودی وارد پروسه موافقت اولیه خواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های اولیه در حوزه کارآموزی دانشجویان علوم پزشکی در صنعت گفت: کارآموزی خیلی مهم و در عین حال خیلی سخت است. علت این است که چند بخش اجرایی دارد و باید حوزه‌ها و گروه‌های آموزشی مختلف در این موضوع دخیل شوند.

منظم یادآور شد: برای این موضوع باید چند رشته را شروع کنیم. موضوع کارآموزی دانشجویان علوم پزشکی در صنعت به عنوان مأموریت به چند دانشگاه داده شد زحماتی هم در این زمینه کشیده شد اما صرفاً برای چند رشته کارآموزی طراحی شد.

وی گفت: تعداد رشته‌های علوم پزشکی زیاد است و هر کدام از اینها صنعت و ذینفعان متعددی دارند. تجربه فعالیت دانشگاه‌ها به ما نشان داد که بهتر است در چند رشته به صورت محدود اجرایی شود و در حوزه‌های تخصصی و خاص به تدریج پیش برویم. مأموریت‌ها باید به صورت اختصاصی در رشته‌های خاص تغییر کند.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت درباره شیوه نامه پژوهش کاربردی گفت: نسخه اولیه این شیوه نامه آماده است و در آخرین نشست مقرر شد در سه زمینه بحث امتیاز ترفیع اساتید و یک بخش برای ارتقا اعضای هیأت علمی و بخش آخر هم برای حمایت مالی جدول امتیازات تهیه شود و مقرر شد با رایزنی بیشتر با دانشگاه‌های علوم پزشکی در قالب سه دستورالعمل مختلف برای کاربری‌های مختلف تهیه شود.

وی اضافه کرد: به این ترتیب شیوه نامه پژوهش کاربردی در این سه دستورالعمل به گونه‌ای تنظیم خواهد شد که اگر استادی پژوهش کاربردی داشت از امتیاز ترفیع آن استفاده کند و یا در ارتقا اعضای هیأت علمی تأثیر گذار باشد و یا در نهایت از فعالیت در این حوزه حمایت مالی صورت گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *