فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل منصوب شد

  • فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با صدور حکمی قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم را منصوب کرد.

محمدعلی زلفی‌گل با انتشار پستی در فضای مجازی از انتصاب قائم مقام این وزارتخانه در امور بین الملل خبر داده است.

بر این اساس دکتر وحید حدادی اصل با حکم وزیر علوم به‌عنوان قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی منصوب شده است.

در این حکم آمده است:

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند، جناب‌عالی به‌موجب این حکم، به‌عنوان قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاریهای علمی بین‌المللی منصوب می‌شوید امید است با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلاب راهبردهای اساسی دولت مردمی و جلب همکاری اعضای هیئت‌علمی، مدیران و یاوران علمی در چارچوب برنامه‌های ارائه‌شده اینجانب به مجلس شورای اسلامی در تحقق اهداف نظام علم و فناوری نقشی شایسته ایفا نمائید.

انتظار می‌رود با نصب‌العین قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب به‌ویژه دستورات مقام‌معظم رهبری در بند شش سیاست‌های کلی ابلاغی در حوزه علم و فناوری فناوری در تعامل سازنده مبتنی بر عزت و اقتدار با دیگر کشورها با عنایت به اهداف سند دیپلماسی علم، فناوری و نوآوری کشور مدیریت جهادی خود در جهت سیاست‌گذاری، ارائه راهبردهای کارشناسانه، برنامه‌ریزی و تحقق موارد زیر به کار بگیرید:

اتخاذ سیاست‌های نوآورانه در جهت خلق مزیت برای رقابت بین‌المللی در حوزه آموزش عالی، علم و فناوری و نوآوری.

اهتمام ویژه در اتخاذ سیاست‌های عملیاتی، حمایتی و نظارتی به‌منظور ایفای نقش مؤثر در چهار سطح، جهانی، کشورهای مسلمان، کشورهای منطقه، کشورهای همسایه.

تدوین ارائه و اجرای برنامه‌ای دانش بنیان و حمایتی در جهت کسب و تثبیت مرجعیت علمی دانشمندان و سرآمدان علمی کشور در حوزه‌های مختلف علم و فناوری.

تلاش هدفمند و مؤثر در جهت تحقق مهاجرت معکوس نخبگان (بازگشته در ارائه به خدمت به وطن) به‌عنوان اولویت وزارت علوم تحقیقات و فناوری.

بازتعریف شرح وظایف و مأموریت‌های رایزنان علمی و استادان زبان فارسی به‌منظور تحقق اهداف دولت مردمی در تعاملات علمی، فناوری و نوآوری بین‌المللی.

عضویت در مجامع بین‌المللی مبتنی بر هوشمندی بصیرت و حضور کنشگرانه و الهام‌بخش جمهوری اسلامی ایران.

حمایت و تسهل گیری در جهت حضور پژوهشگران کشور عزیزمان اعضای هیأت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مجامع علمی و بین‌المللی و تسهیل مراودات علمی دانشمندان محققان و دانشجویان سایر کشورها از طریق برقراری ارتباط مؤثر با سفارتخانه‌ها نمایندگی‌های کشورهای خارجی در ایران.

بستر سازی و انتقال دانش نوین به کشور، انجام پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، انتشار مقالات مشترک بین‌المللی، برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی و بهره‌گیری متقابل هوشمندانه از امکانات پیشرفته آزمایشگاهی.

دیپلماسی مؤثر و فعال در حوزه علم و فناوری با هدف بهره‌گیری از تعاملات فرامرزی برای رشد علمی، اثربخش جهانی، تصدی کرسی‌های کلیدی در نهادهای بین‌المللی و انتقال فناوری و بهره‌گیری از توان‌مندی‌های علمی و حمایت‌های مادی معنوی آن‌ها.

حفظ و گسترش کرسی‌های زبان ادبی و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی با اولویت کشورهای حوزه تمدنی ایران و کشورهای همسایه و همسووتلاش برای تبدیل زبان فارسی به زبان علمی دنیا.

حضور فعال در سازمان‌های علمی و بین‌المللی حمایت و تلاش برای حفظ منافع ملی در این سازمان‌ها، کسب موقعیت‌های بین‌المللی و شرکت در هنجارسازی های علمی بین‌المللی.

بسترسازی جهت جذب دانشجویان بین‌المللی تبادل، استاد دانشجو، ایجاد شعب دانشگاهی در خارج از کشور، انتقال دانش و فناوری با اولویت کشورهای اسلامی و همسو.

ایجاد دریچه‌ای واحد در همکاری‌های علمی بین‌المللی در بین لشگران صف و ستاد وزارت متبوع، جهت حفظ منافع ملی و پرهیز از چندگانگی در سیاست‌های علمی بین‌المللی.

تعامل هم افزا با اعضای شورای معاونین و کلیه مؤسسات تابعه وزارت عطف به‌منظور تسریع و تسهیل تحقق مأموریت‌های محوله.

توفیق روزافزون جنابعالی را در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *