فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

طرح جدید وزارت علوم برای اشتغالزایی دانش بنیان دانشجویان

  • فروردین ۱۶, ۱۴۰۱

معاون فناوری وزارت علوم ضمن تشریح جزییات طرح دستیار فناوری گفت: در این طرح مبلغ یک میلیون تومان به دانشجویان کارشناسی، ۲ میلیون به دانشجویان ارشد و ۳ میلیون به دانشجویان دکتری پرداخت می شود.

علی خیرالدین با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی دانش‌بنیان که در دستور کار معاونت فناوری قرار دارد، اظهار کرد: قرار است ۳ طرح دستیار فناوری، فن آموزی دانش‌آموختگان و پسادکتری نوآوری و فناوری در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک‌های علم و فناوری اجرایی شود.

معاون فناوری وزیر علوم به اهداف اجرای ۳ طرح مذکور اشاره کرد و گفت: افزایش مهارت‌ها و استعدادهای دانش آموختگان و دانشجویان، ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش‌آموختگان و دانشجویان، افزایش اثربخشی فارغ‌التحصیلان در داخل کشور و جلوگیری از خروج نخبگان‌، تقویت ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها از طریق ارتقا شرکت‌های دانش بنیان، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان با تامین نیروی انسانی متخصص از جمله اهداف مهم این طرح‌ها به شمار می‌شود.

وی درباره طرح دستیار فناوری توضیح داد و گفت: بر اساس این طرح که قرار است از امسال اجرایی شود، دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری یک دوره زمانی ۶ ماهه را در قالب کار دانشجویی در شرکت‌های فناور و دانش بنیان می‌گذرانند.

خیرالدین هدف از اجرای این طرح را توسعه همکاری متقابل پارک علم و فناوری با دانشگاه‌ها، ارتقا توان پاسخگویی دانشگاه به نیازهای جامعه و مهارت آموزی به دانشجویان جهت ورود به بازار کار عنوان کرد و گفت: در این طرح برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان که دانشجویان را جذب کنند، تسهیلات وام و تخفیف‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است.

معاون فناوری وزیر علوم بیان کرد: در این طرح مبلغ یک میلیون تومان به صورت ماهیانه به دانشجویان کارشناسی، ۲ میلیون تومان به دانشجویان ارشد و ۳ میلیون تومان ماهیانه به دانشجویان دکتری پرداخت می‌شود و پس از گذراندن دوره ۶ ماهه گواهی‌پایان‌دوره برای دانشجویان صادر می‌شود.

وی یکی دیگر از طرح‌های جدید این معاونت را طرح ملی فرصت فناورانه عنوان کرد و در این باره توضیح داد: براساس این طرح امکان استفاده از خدمات، امکانات و زیرساخت‌های شاخص هریک از پارک‌ها توسط واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در سایر پارک‌های کشور فراهم می‌شود.

معاون فناوری وزیر علوم اهداف این طرح را به اشتراک گذاری خدمات، سرویس‌ها و زیرساخت‌های پارک‌های علم و فناوری بین واحدها فناور مستقر، شبکه سازی بین پارک‌های علم و فناوری و واحدهای فناور مستقر و ایجاد هم افزایی بین واحدهای فناور مستقر در پارک‌های علم و فناور عنوان کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *