فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

افزایش ۲۰۰ درصدی رویدادهای زیست بوم فناوری در دانشگاه آزاد

  • فروردین ۷, ۱۴۰۱

مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش ۲۰۰ درصدی تعداد رویدادهای فناورانه برگزارشده در زیست بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، قباد بهزادی پور مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت توانمندسازی افراد و نیروهای فناور در جهت اشتغال دانش بنیان، گفت: رویدادهای فناورانه یکی از روش های تاثیرگذار برای ایجاد و استقرار تیم ها در مراکز رشد به صورت هسته و واحد فناور و همچنین آموزش و توانمندسازی فناوران است.

وی افزود: خروجی رویدادهای فناورانه در مراکز رشد، زمینه توانمندسازی هسته ها و واحدهای فناور و ایجاد شرکت های دانش بنیان و اشتغال دانشجویان را فراهم می کند. در این راستا رویدادهایی که خروجی آنها منجر به یک قرارداد مالی یا جذب هسته فناور در مراکز رشد شوند، از امتیاز تشویقی در سطح بندی برخوردار خواهند شد.

به گفته مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی ۶۰۶ رویداد فناورانه برگزار شد که این تعداد در سال ۱۴۰۰ به ۱۸۳۷ رسید. او در ادامه گفت: رویدادهای فناورانه در ۱۰ بخش و با اهداف متفاوت در مراکز رشد برگزار می شود که عبارت از دوره های آموزشی (۴۷۲ مورد)، وبینار (۶۹۰ مورد)، استارتاپ ویکند (۷۶ مورد)، طرح پویش کارآفرینی (۳۲ مورد)، چالش فناوری (۶۸ مورد)، تجربه در مسیر فناوری و نوآوری (۴۹ مورد)، روز عرضه و نمایش فناوری (۹ مورد)، نمایشگاه / جشنواره / فن بازار (۵۶ مورد)، ایده آرا (۲۶۸ مورد) و سایر فعالیت های فناورانه (۸۶ مورد) است.

مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: از تعداد ۱۸۳۷ مورد برنامه فناورانه برگزار شده در واحدهای دانشگاهی، ۵۴۷ برنامه فناورانه در راستای رویداد ملی گام دوم دانشگاه برگزار شده است. فعالیت های فناورانه توسط تمامی واحدهای دانشگاهی در قالب های ایده آرا، چالش فناوری و استارتاپ ویکند برگزار شده است. برگزاری رویدادهای فناورانه یکی از شاخص های ارزیابی سراهای نوآوری و سطح بندی مراکز رشد دانشگاه به شمار می رود. همچنین برگزاری رویدادهای فناورانه در زیست بوم فناوری دانشگاه یکی از اقدامات کلان بسته توسعه فناوری و نوآوری دانشگاه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *