فروردین ۹, ۱۴۰۳

معاون فرهنگی وزیر علوم خبرداد؛ آمادگی دانشگاه های ایران و عراق برای گسترش همکاری علمی و دانشگاهی

  • اسفند ۲۳, ۱۴۰۰

معاون فرهنگی وزیر علوم دردیدار با معاون وزارت علوم عراق گفت:علم و دانش با اشتراک‌گذاری توسعه می یابد،مشترکات زیادی بین ایران و عراق وجود دارد که سبب ارتباط بیشتر علمی بین این دو کشور می شود.

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از وزارت علوم، در راستای توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی با دانشگاه‌های کشور عراق، عبدالحسین کلانتری در اولین روز سفر به کشور عراق، ضمن دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، با معاون وزارت علوم عراق و هیأت رئیسه دانشگاه‌های کرخ و امام جعفر صادق (ع) در شهر بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

کلانتری در دیدار با معاون و قائم‌مقام وزارت آموزش عالی عراق، ضمن ارائه تصویری از وضعیت دانشگاه‌ها در ایران، بر جایگاه والای فرهنگ علم و فناوری و کسب رتبه‌های برتر تولید علم در دنیا و منطقه تأکید کرد و گفت: باید از فرصت همدلی و برادری که بین دو کشور وجود دارد نسبت به انتقال تجربیات در زمینه دانش و فناوری به کشور دوست و برادر عراق اهتمام ویژه داشت و از این موضوع برای رشد و تعالی هر دو کشور استفاده شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در این دیدار که روز یکشنبه (۲۳ اسفند) در محل وزارت آموزش عالی کشور عراق و با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت تأکید کرد: علم و دانش با اشتراک‌گذاری توسعه خواهد یافت و در همین راستا مشترکات زیادی بین کشور ایران و عراق وجود دارد که سبب ارتباط بیشتر بین جامعه علمی ایران و عراق خواهد شد.

وی ضمن دعوت رسمی از وزیر علوم عراق و هیئتی از دانشگاه‌های این کشور برای سفر به ایران افزود: توسعه همکاری‌ها و تعاملات، علاوه بر تبادلات دانشجویی می‌تواند به انتقال تجارب و فرهنگ پژوهش و نوآوری در حوزه اساتید و فرصت‌های مطالعاتی و راه‌اندازی پارک علم و فناوری مشترک، تولیدات علمی و پژوهشی مشترک و برگزاری تورهای علمی فرهنگی دانشگاهی مشترک کمک نماید و در گسترش و تعمیق این روابط تشکیل کمیته کاری و عملیاتی مشترک جهت پیشبرد اقدامات ضروری به نظر می‌رسد.

در این دیدار، معاون وزیر علوم عراق نیز از آمادگی کامل و استقبال در جهت گسترش همکاری‌های علمی فرهنگی و پژوهشی با دانشگاه‌های ایران خبر داد.

یاسین، معاون وزیر علوم عراق ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و گفت‌وگو، از حضور و مواضع معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ارائه پیشنهادات همکاری متقابل قدردانی کرد و با اظهار خوشحالی از تحصیل عده زیادی از دانشجویان عراقی در ایران گفت: توسعه تبادلات علمی با جمهوری اسلامی ایران را از سیاست‌های وزارت علوم عراق است و اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان ایرانی جهت تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران است، از جمله برنامه‌های وزارت علوم عراق است.

کلانتری همچنین در دیدار جداگانه‌ای با سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در عراق، به بررسی وضعیت ارتباطات علمی پژوهشی و فرهنگی میان دو کشور پرداخت و بر ضرورت پایش و ظرفیت سنجی جهت همکاری با جامعه علمی عراق تأکید کرد.

در ادامه بازدیدهای علمی و دانشگاهی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان، وی ضمن بازدید میدانی از دانشگاه‌های امام جعفر صادق (ع) و کرخ با رؤسا و معاونان آنها نیز دیدار و گفتگو کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *