فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

براساس اعلام دبیرخانه شورا؛ سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی این هفته نهایی می شود

  • اسفند ۲۲, ۱۴۰۰

سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه پایان سال شورای عالی انقلاب فرهنگی که ۲۴ اسفندماه برگزار خواهد شد، جمع‌بندی نهایی می شود.
بنا بر اعلام دبیرخانه شورای عالی آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز سه شنبه ۲۴ اسفندماه برگزار می‌شود. در این جلسه قرار است اصلاحاتی که در سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مبنای تدابیر رهبر معظم انقلاب صورت گرفته، نهایی شود تا در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند بازنگری نهایی و تصویب شود.

در جلسه قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی نظرات مقام معظم رهبری در مورد سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان و ابلاغ و قرار شد که شورای عالی بر اساس نظرات مقام معظم رهبری و بر مبنای محورهای مورد توجه ایشان تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

بر همین اساس مقرر شد، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهار کارگروه تشکیل دهد و در جلسه پایان سال که ۲۴ اسفندماه برگزار می‌شود، جمع‌بندی نهایی در این زمینه صورت گیرد.

محور مورد توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره جدید، بر اساس سند تحول شورا و بر اساس نظرات مقام معظم رهبری؛ توجه به جامعه، مردم و فرهنگ است و همچنین نهاد خانواده به‌عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی محل توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

در دور جدید فعالیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی این رویکرد به‌صورت جدی وجود دارد که از ظرفیت‌های نخبگانی و ظرفیت‌های مردمی در سازوکارهایی که برای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم می‌شود، بهره گرفته شود.

تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی به معنای بازنگری در اهداف، وظایف، ضمانت‌های اجرایی، ساختار و روندهای کاری شورای عالی انقلاب فرهنگی است که ظرفیت لازم را برای تحول در فرهنگ جامعه و حوزه علم و فناوری و نوآوری فراهم می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *