اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد؛ ضرورت تقویت جایگاه مراکز مشاوره در ساختار دانشگاه‌ها

  • اسفند ۲۱, ۱۴۰۰

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: محدود کردن مراکز مشاوره به یک کلینیک آن‌هم برای موارد خاص ظلمی آشکار به این مراکز است و باید این مراکز نقشی فراتر از این نوع تعریف را ایفا کنند.
به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان در بازدید از مرکز مشاوره و توانمند سازی دانشگاه بیرجند و در جمع کارکنان این مرکز با بیان مطلب فوق افزود: محدود کردن مراکز مشاوره به یک کلینیک آن‌هم برای موارد خاص ظلمی آشکار به این مراکز است و باید این مراکز نقشی فراتر از این نوع تعریف را ایفا نمایند.

وی در ادامه یادآور شد: مراکز مشاوره در پیشگیری از موانع رشد روانی دانشجویان دانشگاه، به اموری مانند آسیب شناسی و بهبود انگیزه‌های پیشرفت علمی در دانشکده‌ها نیز اهتمام ویژه مبذول دارند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: توجه و عنایت به سلامت روان بیش از سلامتی جسمی اهمیت دارد؛ چرا که حفظ سلامت روانی می‌تواند تا حدود زیادی تضمین‌کننده سلامت جسمی دانشجویان هم محسوب شود و این مهم در شرایط کرونایی بیش از پیش مورد توجه و اهمیت است و جا دارد مشاورین سطح مهارت خویش را بر اساس نیازهای پسا کرونایی تقویت کنند و بتوانند پاسخگویی نیازهای جدید مراجعه کنندگان باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *