فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

شرط وزارت علوم برای تخصیص بودجه دانشگاه‌ها در سال آینده / نحوه برگزاری ادامه کلاس‌های ترم جاری دانشجویان اعلام شد

  • اسفند ۲۰, ۱۴۰۰

حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

بررسی ایجاد سه دانشکده جدید در دانشگاه تهران
سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران از بررسی ایده ایجاد دانشکدگان دیگری با سه دانشکده امور اداری، مدیریت کسب‌وکار و علوم مالی و حسابداری و همچنین دانشکدگان علوم و فناوری‌های نوین با حضور مجموعه‌ای از دانشکده‌های مستقل دانشگاه تهران توسط شورای دانشگاه تهران با حضور روسای دانشکدگان، دانشکده‌ها، پردیس‌ها، مراکز و موسسه‌های وابسته به دانشگاه خبر داد.

کلید اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ منتشر شد
کلید اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۱ که در روز جمعه ششم اسفندماه امسال برگزار شد، بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت.

کلید اولیه چهار آزمون علوم پزشکی منتشر شد
دفترچه سوالات آزمون علوم پایه دندانپزشکی، آزمون علوم پایه پزشکی، آزمون پیش کارورزی، آزمون جامع داروسازی به همراه کلید اولیه منتشر شده است و داوطلبان می‌توانند فرم اعتراض به سوالات آزمون را به صورت اینترنتی تکمیل و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
زمان برگزاری آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی اعلام شد
آزمون متقاضیان پانزدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دانشگاه علوم پزشکی تهران هفته اول مرداد سال آینده برگزار می‌شود.

درخواست رئیس سازمان سنجش برای افزایش بودجه
عبدالرسول پور عباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از مسئولان سازمان برنامه و بودجه خواست تا نسبت به افزایش اعتبارات جاری سازمان سنجش اهتمام ویژه داشته باشد.

نحوه تخصیص بودجه دانشگاه‌ها در سال آینده مشخص شد
محمدعلی زلفی‌گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: حضوری شدن کلاس‌های آموزشی در سال ۱۴۰۱ یک ضرورت مهم و مورد تأکید مسئولان ارشد نظام است و در سال ۱۴۰۱ تخصیص بودجه دانشگاه‌ها بر اساس میزان حضور شدن آموزش‌ها خواهد بود.
وضعیت آموزش دانشگاه‌ها در سال جدید مشخص شد
علی خاکی‌صدیق معاون آموزشی وزارت علوم گفت: برنامه‌ریزی در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که امتحانات پایان ترم به صورت حضوری برگزار شود؛ در این راستا می‌توان بازه امتحانات را طولانی کنیم و یا به با بهره‌مندی از امکانات سایر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و مؤسسات دیگر هماهنگی انجام گیرد که دانشجویان غیر بومی در نزدیک‌ترین محل زندگی امتحان دهند.

استخدام دانش‎‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور در صنعت و جامعه
در راستای تشکیل دبیرخانه «کارگروه پشتیبانی و جذب مشارکت» رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی زمینه لازم برای جذب و استخدام دانش آموختگان این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی فراهم شد.

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه علمی کاربردی تشکیل می‌شود
علی صدر سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: با عنایت به سیاست‌های کلان دانشگاه مبنی بر ارائه تسهیلات مالی و حمایتی مرتبط با ایجاد، توسعه، راهبری و توانمندسازی مراکز نوآوری و شتاب‌دهی دانشگاه و نیز شرکت‌های نوآور تشکیل و استقرار یافته در مراکز رشد و نوآوری دانشگاه و همچنین ارائه خدمات لازم در فرآیند تبدیل ایده به محصول، توسعه بازار و تجاری سازی محصولات و خدمات نوآورانه، این معاونت در نظر دارد صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی علمی کاربردی را راه اندازی کند.
آموزش در دانشگاه آزاد به طور قطع حضوری است
محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: به طور قطع، آموزش حضوری در دانشگاه آزاد اجرا می‌شود. البته باید به این موضوع اشاره کنم که برگزاری حضوری کلاس‌های درس منوط به شرایط و وضعیت پاندمی کرونا است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *