اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

اجرای طرح تربیت واسطین ازدواج دانشجویی در دانشگاهها

  • اسفند ۱۹, ۱۴۰۰

مدیر مرکز خانواده و ازدواج نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: برنامه تربیت واسطین ازدواج با توجه به فرمایش رهبری در جهت احیا سنت وساطت و اجرایی سازی ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان در حال اجرا است.

 به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دوره آموزشی توانمندسازی و ارتقا بروزرسانی دانش مشاورین استان تهران با حضور جمعی از مشاورین ازدواج، ائمه جماعات و مسئولان واحد خواهران دفاتر دانشگاه‌های تهران طی روزهای ۱۴ اسفندماه لغایت ۱۷ اسفندماه از ساعت ۸/۳۰ لغایت ۱۶/۳۰ در سالن جلسات مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد هاشمی مدیر مرکز خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست توانمندسازی و ارتقا دانش مخاطبین دوره گفت: برنامه تربیت واسطین ازدواج با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در جهت احیا سنت وساطت و اجرایی سازی ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان در راستای برنامه ترویج ازدواج، کنترل و کاهش طلاق با همکاری وزارت کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی طی دو سال برای تمامی استان‌ها در حال اجراست.

وی اظهار داشت: بواسطه اهمیت موضوع ازدواج و خانواده، انتخاب صحیح و مشاوره پیش از ازدواج امری ضروری است و نیازمند مشاورین خبره در این حیطه در سراسر کشور هستیم، لذا جهت کمک به پایداری ازدواج در جامعه دانشگاهی و… لازم است تا در این زمینه آموزش‌های متناسب داده شود.

مدیر مرکز خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: به نظر می‌رسد با آموزش‌ها به مشاورین در دانشگاه‌ها و مراکز و احیا این دو امر شاهد آمار ازدواج‌های اصولی و کاهش طلاق در سطوح دانشگاهی و جامعه باشیم.

وی در خصوص مباحث مطرح در دوره‌های اخیر گفت: عناوین مباحث با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته در محیط‌های دانشگاهی و قشر دانشگاهی بوده است و نشست‌های دوره‌ای جهت بهره گیری از اندوخته‌های تجربی گذشته مشاورین و آموزش مهارت‌های متناسب با شرایط روز جامعه حائز اهمیت می‌باشد.

دوره آموزشی توانمندسازی و ارتقا مشاورین پیش از ازدواج استان تهران به همت مرکز خانواده و ازدواج دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در روز اول به میزبانی دکتر ابراهیم نعیمی سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با عناوینی نظیر اصول، اهداف، ساختار مدل مشاوره پیش از ازدواج، مراحل و محتوای دوره پیش از ازدواج، بررسی نیازهای روانشناختی دختر و پسر و ازدواج آغاز به کار کرد.

روز دوم نشست با ارائه دکتر علی صدرا روانشناس، مدرس دانشگاه و پژوهشگر با عناوینی مانند عوامل ارزشیابی ازدواج موفق و ناموفق و ظرفیت عشق ورزیدن با کمک مثلث عشق مورد بررسی قرار گرفت.

گزارش و معرفی سایت همسران بخش نهایی این نشست بود که توسط حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فرح بخش ارائه شد و در پایان نشست به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره اعطا شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *