فروردین ۹, ۱۴۰۳

همکاری مؤسسه آموزش عالی فردوس و مؤسسه هنری شمایل در جشنواره فیلم تآتر کوتاه روزهای کرونایی

  • اسفند ۴, ۱۴۰۰

موسسه هنرهای نمایشی شمایل برای جشنواره ” من وروزهای کرونایی” فراخوان داد
شایسته گفتن است موسسه آموزش عالی فردوس نیز از حامیان این حرکت فرهنگی و هنری است در مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره دکتر مجتبوی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دکتر امین خندقی مدیرگروه ادبیات نمایشی ،هنرهای اسلامی و ..حضور داشتند و در خصوص فعالیت‌های مشترک و متقابل موسسه شمایل و موسسه آموزش عالی فردوس سخنرانی نمودند.

معاون آموزش موسسه آموزش عالی فردوس مشهد نیز در این مراسم گفت: جامعه امروز به شدت درگیر مسائل روان شناسی و روان شناختی است و جوانان با مشکلات عدیده ای از جمله افسردگی مواجه هستند که باید در کنار هم برای رفع آنها گامی برداشت.
دکتر سید حسین مجتبوی افزود: زبان هنر، زبانی موثر برای ارتقای سطح علم، دانش و فرهنگ است که به شدت می‌تواند در روح و روان یک کودک اثرگذار باشد لذا بزرگترها باید درک خود را از دوران کودکی و نوجوانی ارتقا دهند.
وی بیان کرد: از سوی دیگر مشکل کرونا بیش از دو سال است که جامعه ایرانی را گرفتار کرده و مسائلی را باعث شده است که باید با هم اندیشی و همگرایی یکدیگر آنها را حل کرد لذا امید است آغاز فعالیت موسسه هنرهای نمایشی پایانی بر این بیماری همه گیر باشد.
معاون آموزش موسسه آموزش عالی فردوس مشهد گفت: این موسسه به عنوان قطب آموزش رشته‌های هنری در کنار موسسه هنرهای نمایشی شمایل همکاری تنگاتنگی در زمینه‌های موسیقی، گرافیک، تصویرسازی، ادبیات نمایشی داشته و تفاهم نامه خوبی با این موسسه در دست انعقاد دارد.
مجتبوی اظهار داشت: موسسه آکادمیک هنرهای نمایشی مرکز آموزش عالی فردوس باحدود ۲۵۰ استاد مدعو و عضو هیات علمی که در اختیار دارد، از آمادگی لازم برای درک بیشتر جوانان و استفاده از زبان هنر برای رفع مسائل و مشکلات برخوردار است تا بتوان آینده روشن‌تری را رقم زد.
وی همچنین برگزاری جشنواره “من و روزهای کرونایی” را حرکتی در جهت رفع یک مشکل اجتماعی و یافتن راه حل برای مدیریت این مهم عنوان کرد.
موسسه شمایل، آغازگر تئاتر درمانی در مشهد
مدیر گروه رشته ادبیات نمایشی موسسه آموزش عالی فردوس نیز در این نشست گفت: بین زنده بودن و زندگی کردن تفاوت فاحشی وجود دارد، زندگی کردن برای انسان نوع پیچیده ای از زنده بودن است و تفاوت وی با دیگر موجودات این است که مولفه‌های خاصی مانند عشق، زنده بودن، دوست داشتن و محبت را برای زندگی کردن نیاز دارد.
دکتر جواد امین خندقی افزود: کرونا در کنار همه مصیبتهایی که به بار آورد، معنای زندگی را برای همه انسانها روشن کرد زیرا انسان در زندگی دوستدار تجربیات جدید است و تغییرات زیادی را در زندگی تجربه می‌کند.
وی تئاتر درمانی را مقوله جدیدی در مشهد ذکر و بیان کرد: تاکنون هنر درمانی با همکاری دانشگاه‌ها در مشهد رقم خورده بود اما تاکنون چیزی تحت عنوان تئاتر درمانی در این شهر تجربه نشده بود که موسسه هنرهای نمایشی شمایل آغازگر این حرکت شده است.
وی اضافه کرد: جشنواره “من و روزهای کرونایی” موسسه هنرهای نمایشی شمایل نیز قرار است محلی برای اشتراک گذاشتن تجربه زیستی افرادی باشد که لحظات طنز، تلخ، شیرین، شادی آور و جدی را تجربه کرده اند.
استفاده از دراماتراپی برای درمان مشکلات روحی دانش آموزان
مدیر انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: موسسه هنرهای نمایشی شمایل ۲۰ سال قدمت دارد و در این مدت از دو هنرستان به یک هنرستان و سپس به یک موسسه تبدیل شده است که ماحصل تلاش هنرمندان تئاتر استان تبدیل شمایل به بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی شرق کشور بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *