اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

از سوی رییس‌جمهوری؛ دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شد

  • اسفند ۳, ۱۴۰۰

رییس جمهور با صدور حکمی دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم را به عنوان دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) منصوب کرد.

در حکم حجت‌الاسلام رییسی خطاب به دکتر صالحی آمده است:

«با عنایت به مراتب تعهد، سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی در اجرای ماده (۹) آیین نامه داخلی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مصوب ۱۳۸۵/۰۲/۰۳ آن شورا و به پیشنهاد وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به موجب این حکم به عنوان «دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب می‌شوید.

انتظار دارد با اتکال به خداوند متعال، تشریک مساعی سایر اعضای محترم و استفاده بهینه و موثر از کلیه ظرفیت های موجود در ارتقای کیفیت سیاست‌گذاری در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری و تعمیق و گسترش فرهنگ و تفکر علمی در جامعه مجدانه کوشا باشید.

توفیقات روزافزون آن‌جناب را در انجام شایسته وظایف محوله، خدمت‌رسانی به مردم، تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم».

تشکیل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با هدف ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سیاست‌گذاری کلان اجرایی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری پیش­‌بینی شده است. وظایف و اختیارهای شورا در این قانون به شرح زیر است:

اولویت‌‎بندی و انتخاب طرح‌های اجرایی بلندمدت سرمایه‎‌گذاری کلان در بخش‎‌های آموزشی و پژوهشی و فناوری؛

بررسی و پیشنهاد منابع مالی مورد نیاز در حوزه‌های علوم، تحقیقات و فناوری.

شورای عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مستقر است و مصوبه‌های آن پس از ابلاغ ریاست جمهوری برای کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور لازم‌الاجراست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *