اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

تسهیلات آموزشی برای ترم جدید تمدید شد/ امکان حذف بیش از دو درس

  • بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی گفت: تعدادی از بندهای بخشنامه ۲۰ بندی وزارت علوم که برای ادامه فعالیت دانشگاه‌ها در دوران کرونا پیش بینی شده بود، برای ترم جدید تمدید و ابلاغ شد.

محمد رضا آهنچیان در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط کرونایی که در آن قرار داریم و افزایش سویه اومیکرون آیا تصمیمات ۲۰ گانه ای که وزارت علوم برای ادامه فعالیت دانشگاه‌ها در اوایل دوران کرونا اتخاذ کرده بود، برای نیمسال بهمن ماه نیز تمدید خواهد شد یا خیر گفت: چون همچنان در شرایط کرونایی قرار داریم، برخی از بندهای بخشنامه ۲۰ بندی وزارت علوم در ترم بهمن ماه نیز استمرار داشته و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: البته صد درصد آن ۲۰ بند تمدید نشده، ولی بنا به موضوع، از نیمسالی به نیمسال بعد ابلاغ و مقرر شده برخی از بندها در نیمسال‌های بعدی استمرار داشته باشند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی گفت: به عنوان مثال زمان دفاع پایان نامه در دوره کارشناسی ارشد در این ترم (بهمن ماه) نیز می‌تواند یک ماه تمدید شود.

وی ادامه داد: تعداد واحدهای حذفی دانشجو در صورتی که دانشگاه تأیید کند دانشجو مبتلا به کرونا بوده، بیش از دو درس خواهد بود.

آهنچیان افزود: تسهیل شرایط میهمان شدن دانشجویان نیز از دیگر بندهایی است که تمدید شده است و اخیراً نیز وزیر علوم در این خصوص بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد تا حتماً به میهمان شدن دانشجویان کمک شود.

آهنچیان تاکید کرد: تمام این موارد منوط به بررسی مستندات توسط دانشگاه و تأیید درخواست دانشجو است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *