اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

وعده وزیر علوم در خصوص اجرای همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی

  • بهمن ۱۱, ۱۴۰۰

وزیر علوم در خصوص نقض برخی تعهدات در پرداخت حقوق اعضای هیات علمی توضیحاتی داد و گفت: در این زمینه برخی مشکلات و تعارضات قانونی وجود دارد اما ما در تلاش هستیم مشکلات را حل کنیم.

محمد علی زلفی گل در واکنش به اعتراض اساتید نسبت به اجرای قانون همسان سازی حقوق گفت: برخی مصوباتی که در این خصوص وجود داشته مشکلات و خلاهای قانونی دارند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم که این مشکلات را مورد واکاوی قرار داده و سعی می‌کنیم آنها را حل کنیم به گونه‌ای که جامعه فرهیخته دانشگاهی ما قدر ببیند و بر صدر نشیند.

وزیر علوم درباره اینکه آیا می‌توان مصوبه مجلس را نقض کرد افزود: مصوبه مجلس را نمی‌توان نقض کرد، در مصوبه مجلس بندی آمده است که محل پرداخت حقوق از محل اموال و دارایی‌های مازاد دولت باشد که البته اموال مازاد دولت به فروش نرفته. این یک قسمت از قانون است.

وی ادامه داد: یک قسمت دیگر قانون این است که دانشگاه‌های ما استقلال داشته و هیأت امنایی اداره می شوند و بر اساس قوانین و مصوبات هیأت امنای خود عمل می‌کنند که در اینجا اختلاف سلیقه‌هایی در شیوه اجرای قانون وجود دارد.

زلفی گل افزود: در حال تلاش هستیم که انشاالله اشکالات و اختلاف برداشت‌هایی که از قوانین و مقررات وجود دارد را حل کنیم.

وزیر علوم درباره اینکه بنابراین باید امیدوار بود که قانون اجرا شود یاد آور شد: امکان دارد برخی جاها، خلاء های قانونی وجود داشته باشد که آنها می‌تواند مورد واکاوی قرار گرفته و اصلاح شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *