فروردین ۹, ۱۴۰۳

مفتخریم بانوان ما پیشتازانی در عرصه علم و فناوری هستند

  • بهمن ۳, ۱۴۰۰

وزیر علوم گفت:امروزه مفتخریم بانوان ما مادرانی خردمند و پیشتازانی در عرصه علم و فناوری هستند. حضور ایشان در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی قابل‌تقدیر است.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی به مناسبت گرامیداشت مقام زن و روز مادر ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: مفتخریم بانوان ما مادرانی خردمند و پیشتازانی در عرصه علم و فناوری هستند.

متن پیام زلفی‌گل به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

با صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص) و عرض سلام و تهیت به ساحت قدسی بانوی بزرگ اسلام، حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و عرض و ادب و احترام به مادران و همسران شهدای خانواده بزرگ دانشگاهیان، باعث افتخار و مباهات است که الگوی زنان ما، مادرِ پاک‌ترین انسان‌ها، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است، او که به حق “اسوه حسنه” است.

آنجا که الگوی فرزندی می‌شود «روشنیِ دیدگانِ پدر» می‌گردد، آنجا که پا در عرصه همسری می‌نهد “برای علی (ع) بهترین یار در اطاعت خداوند” می‌شود، آنجا که نقش مادری بر جان می‌خرد مادر ” شباب اهل جنت” و “سرسلسله نسل مبارک پیغمبر اعظم” می‌گردد و دوشادوش همه این‌ها آنجا که پا به میدان اجتماعی می‌گذارد مطالبه گری حق و حقیقت، و روشنگری بر اساس اصول اسلام را زیرکانه و خردمندانه به نمایش می‌گذارد.

از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی ایجاد فضایی امن، انسان‌ساز برای دختران و زنان بوده تا چنین بانوی بی‌همتایی را اسوه خویش قرار دهند و در مسیر اهداف او طی طریق کنند. بانوان ما از اولین روزهای طلوع انقلاب شکوهمند اسلامی مجاهدانی بی‌بدیل بوده‌اند، مادران و همسرانی که ارزشمندترین دارایی خود را راهی عرصه مبارزه کردند. دختران پرورش‌یافته در این مکتب، بانوانی اسطوره و اسطوره‌ساز شدند که خونی تازه به شریان انقلاب وارد ساختند.

امروزه مفتخریم بانوان ما مادرانی خردمند و پیش‌تازانی در عرصه علم و فناوری هستند. حضور ایشان در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی قابل‌تقدیر است و در هر زمینه‌ای که گام می‌گذراند با حفظ ارزش‌های والای اسلامی، شکوه و عزت می‌آفرینند.

دانشگاه‌ها و مرکز آموزش عالی و پژوهشی ایران اسلامی به خود می‌بالند که جایگاه رشد و بالندگی بانوان را فراهم آورده تا با حفظ جوهره وجودی خویش به خودشکوفایی بیاندیشند، اما همواره توسعه یافتگی با مسئولیت‌های بزرگ‌تر و چالش‌های وسیع‌تری همراه است.

جمهوری اسلامی ایران کوشیده تا به برکت هدایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بانوانی در طراز انقلاب اسلامی تربیت نماید و اگر جایگاه مهم زن در ایران اسلامی نبود، چنین مورد هجمه قرار نمی‌گرفت و این مساله لزوم هوشیاری بیشتر و مدبرانه‌تر بانوان و جامعه زنان نخبگانی را طلب می‌کند.

اینجانب میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر را خدمت تمامی بانوان به خصوص خانواده بزرگ و ارجمند دانشگاهی (اساتید، یاوران علمی، دانشجویان) تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و امید دارم در گام دوم انقلاب اسلامی مبتنی بر راهبردهای هفتگانه آن به ویژه راهبرد “سبک زندگی” بانوان دانشگاهی بتوانند در تربیت نسل‌های آینده انقلاب اسلامی همچون گذشته، گام‌های مؤثری بردارند و از خداوند رحمان عزت، اقتدار و سربلندی بانوان خردمند میهن اسلامی را مسئلت می‌نمایم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *