فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

لزوم حرکت به سمت کرسی‌های نظریه‌پردازی با رویکرد بومی

  • بهمن ۳, ۱۴۰۰

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم حرکت به سمت کرسی‌های نظریه‌پردازی با رویکرد بومی در دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

به نقل از دانشگاه آزاد، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید با آسیب‌شناسی و نظریه‌پردازی درباره مسائل روز و رویکرد بومی از کرسی ترویجی به سمت کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه آزاد اسلامی حرکت کنیم، گفت: بسیاری از مسائل مشترک بین برادران شیعه و سنی می‌تواند منجر به همایش‌های علمی پژوهشی و وحدت‌آفرین شود.

وی درباره ارتقای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مسئولان دانشگاه باید برای ارتقای مرتبه علمی استادان پرونده‌ها را پس از تکمیل شدن به سازمان مرکزی ارسال کنند تا اقدامات معمول صورت گیرد و برای این منظور باید یک ممیزه را به دو ممیزه و در نهایت پنج ممیزه برسانیم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان ظرفیت دارد که در حوزه علوم انسانی همایش‌های علمی و پژوهشی را به فراخور شرایط استان برگزار کند و برای راه‌اندازی رشته‌های جدید و دانشکده‌های موضوعی باید براساس طرح آمایش استان سیستان و بلوچستان عمل شود.

سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این دانشگاه با ۳۲ هزار دانشجو که ۲۷ هزار دانشجوی آن در رشته علوم انسانی تحصیل می‌کنند، افتخار دارد هفت دوره همایش ملی «قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت» را برگزار کرده و در تاریخ ۱۰ بهمن هشتمین دوره آن را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش و واحد مشهد نیز برگزار می‌کند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در زمینه برگزاری کرسی‌های ترویجی با ۲۶۰ هیأت علمی در رتبه نخست کشور بوده و برگزاری ۱۰۰ کرسی ترویجی و اخذ مجوز ۴۰ کرسی ترویجی دیگر ازجمله تلاش‌های حوزه معاونت پژوهشی این دانشگاه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *