فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

بهره برداری از نخستین پلتفرم بومی جامع آموزش مجازی آغاز شد

  • دی ۲۷, ۱۴۰۰

معاون شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام از آغاز بهره‌برداری نخستین پلتفرم بومی جامع آموزش مجازی خبر داد.

به نقل از شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، علی کریمی مرید گفت: سامانه جامع شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام که به همت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی عضو این سازمان علمی و دانشگاهی با سرمایه‌گذاری معادل ۲۰۰ هزار یورو طراحی شده، فعالیت خود را با هدف هوشمندسازی و تقویت زیرساخت‌های الکترونیک آموزشی دانشگاه‌های کشورهای اسلامی آغاز کرده است.

وی افزود: این پلتفرم که از توانمندی برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌های آنلاین، انتشار کتب و محتوای آموزشی الکترونیک و نیز برگزاری رویدادهای آنلاین در سطح ملی و کشورهای اسلامی بهره‌مند است، به پشتوانه زیرساخت‌های فنی قدرتمند، در مقایسه با پلتفرم‌های مشابه دنیا، از کارایی بالایی برخوردار بوده و توجه به مقوله امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران از ویژگی‌های آن به‌شمار می‌آید.

رئیس دبیرخانه دائمی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام با اشاره به قابلیت‌های این پلتفرم بومی گفت: سامانه جامع شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام «CINVU Comprehensive Platform» در نشانی https://vle.cinvu.net قابل دستیابی است.

وی ادامه داد: این پلتفرم به سبب طراحی در قالب وب‌اپلیکیشن، بی‌نیاز از نصب نرم‌افزار واسط در دستگاه کاربران است و قابلیت‌هایی نظیر تعامل صوتی و تصویری، اشتراک صفحه نمایش، اشتراک فایل، تخته، محیط چت آنلاین، امکان مطالعه کتاب الکترونیکی به شکل متنی، تصویری، ویدئویی و صوتی، برگزاری آزمون‌های امن سنجشی و یادگیری، برگزاری دوره‌های غیر همزمان، همزمان و ترکیبی، امکان برنامه‌ریزی درسی توسط مدیر آموزش یا آموزگار را در تمامی دستگاه‌های رایانه‌ای مانند رایانه‌های خانگی، لپ تاپ، تبلت، تلفن همراه، تلویزیون هوشمند دارد.

کریمی مرید افزود: این پلتفرم قابلیت های گفته شده را در اختیار کاربران قرار داده و با سیستم عامل‌هایی نظیر ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS نیز سازگار است.

وی ادامه داد: شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام به پشتوانه ظرفیت‌ها و ارتباط با مراکز معتبر علمی و دانش‌بنیان ملی و بین‌المللی آمادگی دارد تا به‌منظور همکاری مؤثر با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، ضمن ارائه این پلتفرم آموزشی و سایر زیرساخت‌های الکترونیک مورد نیاز آموزش مجازی، مراکز آموزشی کشورهای اسلامی به‌ویژه کشورهای کم‌برخوردار را در راستای ارائه خدمات نوین مبتنی بر استانداردهای روز دنیا یاری رساند.

رئیس دبیرخانه دائمی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام تاکید کرد: بهره‌برداری از این سامانه کمک شایانی به تقویت و توسعه آموزش عالی همگانی در بستر هوشمند فناوری اطلاعات و تحقق عدالت آموزشی در کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای کم برخوردار محسوب می‌شود که یکی از اهداف بنیادین شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *