فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

ظرفیت کارآفرینان ایرانی خارج از کشور جذب شد و بیش از ۲۰۰ استارتاپ شکل گرفت

  • دی ۱۶, ۱۴۰۰

استفاده از توان کارآفرینان ایرانی خارج از کشور برای توسعه علمی کشور، ایران را به این ظرفیت ارزشمند متصل و آن‌ها را به نیاز‌های داخلی پیوند می‌زند.

تا کنون بیش از ۲۰۰ استارتاپ توسط کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در ایران راه‌اندازی شده این اتفاق برای ۲۴۰۰ نفر از دانش‌آموختگان داخلی فرصت شغلی ایجاد کرده است. سامانه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور که پلت فرمی برای استفاده از ظرفیت علمی و حرفه‌ای متخصصان ایرانی خارج از کشور در مراکز علمی، فناوری و صنعتی کشور است، نقشی موثر در شکل‌گیری این استارتاپ‌ها دارد.

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد این سامانه به دنبال راهکاری است تا در قالب حمایت از انجام پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب و کار‌های فناورانه، اشتغال در شرکت‌های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی به ارتباط موثر متخصص و مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور یاری کند.

بر همین اساس و ذیل این سامانه، تاکنون بیش از ۲۴۰۰ نفر از کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و صنعتی داخل کشور همکاری و ایران را در مسیر توسعه علمی و فناورانه یاری کرده‌اند. این برنامه از متقاضیان با ارائه خدماتی مانند راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان، جذب هیات علمی، نظام وظیفه، فعالیت‌های فناورانه و … حمایت می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *