فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

تقلب دانشجویان یا اشتباه سازمان سنجشی‌ها!

  • دی ۱۵, ۱۴۰۰

تجمع جمعی از دانشجویان پزشکی مقابل مجلس حاکی از آن است که سازمان سنجش آنها را ملزم به شرکت مجدد در کنکور و پذیرش و تحصیل از ابتدا کرده است.
در پی تجمع جمع کثیری از دانشجویان پزشکی در مقابل مجلس شورای اسلامی موضوعی عجیب بر همگان آشکار شد. صحبت‌های مجلسی‌ها امروز حاکی از اشتباهی است که سرنوشت جمعی از دانشجویان رشته‌های پزشکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. طبق اعلام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی صبح امروز چهارشنبه پانزدهم دی ماه، مسئولان سازمان سنجش خواهان برگزاری آزمونی مجدد برای دانشجویان پزشکی هستند که دوسال قبل از طریق شرکت در کنکور به دانشگاه‌های علوم پزشکی راه یافته‌اند.

گویا سازمان سنجش که از دو سال قبل تاکنون، حال به اشتباه خود در بررسی پاسخنامه‌های کنکور و غیره پی برده است، دانشجویانی که همان زمان اعلام به پذیرش شدند را ملزم به شرکت دوباره یک آزمون و رقابتی دیگر کرده است. با این کار یعنی دانشجویان پزشکی ورودی سال ۹۸ که حال ترم پنج یا شش خود را می‌گذرانند باید دوباره کنکور دهند و در صورت پذیرفته شدن، ورود به دانشگاه و تحصیل از صفر شروع کنند.

احمد نادری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرده است که سازمان سنجش چون این دسته از دانشجویان را مشکوک به تقلب در آزمون می‌داند، ملزم به شرکت در آزمونی مجدد کرده است؛ اما نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس معتقد است که سازمان سنجش به دلیل اشتباه خود، تصمیم به برگزاری آزمون مجدد برای دانشجویان پزشکی گرفته است.

حال باید منتظر ماند و دید که سازمان سنجش درباره این موضوع چه واکنشی نشان می‌دهد و آیا اسناد و دلایل متقنی برای این تصمیم خود دارد یا خیر؟ از طرف دیگر باید مشخص شود که چرا از دوسال گذشته تاکنون درباره این موضوع صحبتی مطرح نشده

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *